מחלת נשיקה
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ביתי בת השנתיים חלתה במחלת הנשיקה היום, מעבר לכך שאין לי כל מושג מהי מחלה זו אני מודאגת ביותר מאחר שאני הרה בחודש החמישי וחוששת שמא אני עלולה להידבק ממנה ובכך (חס וחלילה) להזיק לעובר אשמח על כל תשובה תודה
שלום אמא מודאגת, הגורם השכיח ל'מחלת הנשיקה' (שהיא מחלת חום שבד"כ חולפת עצמונית לאחר מספר ימים ללא כל נזק) הוא נגיף בשם EBV שאיננו מסוכן במיוחד להריון. לעומת זאת, נגיף נוסף שיכול לגרום למחלה זאת והקרוי CMV יכול להיות הרבה יותר בעייתי מבחינתך. המלצתי- לברר בדיוק ממה סובלת הבת (דהיינו- הגורם המדויק למחלתה), ואם מדובר ב- CMV- לבדוק אצלך (בדיקה סרולוגית) האם כבר נדבקת בעבר בנגיף זה (כמו חלק גדול מהנשים בגילך בארץ). הרבה בריאות אפי