צהבת נגיפית מסוג C (היפטיטיס C)
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר הלפרין שלום רב! בני השתמש בסכין גילוח השייכת לנשא של הנגיף הנדון ונחתך. ידוע לי כי לא היה שימוש בסכין מזה מספר ימים לפחות שלושה ארבעה ימים לפני שבני השתמש ונחתך. האם קיים סיכוי שבני נחשף לנגיף הנדון? מה השרידות של הנגיף מחוץ לגוף? אחרי כמה זמן מומלץ לבצע בדיקת דם לגילוי הנגיף והאם יש בכלל צורך לכך לאור המתואר? תודה מראש על תשובתך מאחר ואני די מודאג יואל
שלום יואל, תיאורטית קיימת סכנה להדבקה, אך סביר (לאור תיאור המקרה) שהסיכוי לכך נמוך. כדי לשלול הדבקה כזאת בביטחה, אני ממליץ לבנך לבצע בדיקה בעוד 3 חודשים, ולחזור עליה בעוד כחצי שנה. הרבה בריאות אפי