EBV והריון
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשבוע 15 להריון. במשרד בו אני עובדת חלה אחד מהעובדים במחלת הנשיקה. האם הדבקות במחלה במהלך הריון יכולה לגרום לסיבוכים כלשהם?
שלום א, 1. כל זיהום של אשה במהלך הריונה (אפילו "שפעת") עשוי לסכן את המשך ההריון הזה. 2. "מחלת הנשיקה" יכולה אמנם להגרם ע"י EBV (שהוא הגורם השכיח ביותר בארץ), אבל יש לה גם גורמים אפשריים אחרים (לרבות CMV). 3. כל עוד לא חלית ולא נדבקת בנגיף/חיידק כלשהו אני לא רואה סיבה לדאגה. 4. כדי להקטין את סכנת ההדבקה במזהמים שונים במהלך הריונך אני ממליץ לך להתרחק ככל האפשר מאנשים החולים במחלת חום לא מוסברת, ולהקפיד על כללי הגיינה אישיים. הרבה בריאות אפי