הרפס
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
יש לי הרפס חוזר בשפתיים בפה ומשחת זובירקס אינה עוזרת דיו אפילו שאני שם אותה ממש בתחילת ה''דיגדוגים'' ההתחלתיים. שמעתי שניתן לקחת כדור זובירקס ממש בתחילת המיחושים במשך רק יומיים יחד עם המשחה וזה עוזר לעצור. האם זה נכון ואם כן כמה ימים ובאיזה מינון מומלץ לקחת? ועוד שאלה - אם כבר יש לי פריחה מספר ימים - האם יש טעם לטפל ואיך? תודה רבה
שלום TIMOTHY, 1. בהחלט ייתכן ששימוש בתרופות 'אנטי-הרפטיות' הנלקחות דרך הפה יכולות לצמצם את חומרת ההתקף של 'הרפס השפתיים' ואת משכו, אך הדבר לא הוכח עדיין בצורה משכנעת ולכן לא קיימת המלצה גורפת בנידון. 2. בלי קשר לכך, יעילותו של טיפול כזה מותנית בלקיחתו מיד בתחילת ההתפרצות ולא שיש כבר 'פריחה' (שלפוחיות) מספר ימים. הרבה בריאות אפי