מחלת הנשיקה
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אובחנה אצלי מחלת הנשיקה לפני שבועיים, אני כבר שבוע בלי חום או זסימנים של מחלה חיצונית אבל הבנתי שהנגיף עדיין אצלי. אני מעוניין לדעת האם אני מדבק והאם אני יכול להתנשק כבר... (שמא אני אדביק ע"י רוק.... ) ובנוסף רציתי לדעת מתי אני יכול לחזור לפעילות גופנית... תודה מראש איי
שלום איי, אני מניח שאתה מדבר על נגיף בשם EBV (שהוא הגורם השכיח ביותר למחלת הנשיקה). לשאלותייך: 1. אתה עשוי להיות מדבק במשך מספר שבועות. 2. מומלץ לחזור לפעילות גופנית בהדרגה (בהתאם להרגשה האישית של כל אחד), אך להימנע מספורט בו יש אפשרות של מגע גופני "אלים" (יחסית) עם היריב (כגון כדורגל וכדורסל) במשך מספר שבועות (וזאת בכדי למנוע מהטחול- שבמקרים רבים מתרחב במהלך המחלה- מלהיפגע). הרבה בריאות אפי