cmv - עליה במודעות?
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
באופן כללי - אני שמה לב לאחרונה שרבים (בעצם - נשים רבות בהריונן) חוטפות את הנגיף, ואף מפילות בעקבותיו. לדעתך, האם הישנות המקרים שאני שומעת עליהם זה עקב עלייה במודעות לעניין או עלייה פשוטה בהישנות המקרים ונפיצות הוירוס? מדוע לא מפתחים חיסון? (ענייני תקציב?) מה הסכנות לגבי זיהום משני? למה בדיקת הנוגדנים אינו עניין שגרתי של בדיקות קופות החולים? האם אין זה מהווה סכנה לעוברים? ועוד שאלה - מה ההבדל המדויק בין igm לבין igg?
שלום אנונימית, 1. לגבי סטטיסיטיקה של מקרי CMV בנשים הרות בארץ אני ממליץ לך לפנות למרכז הארצי לייעוץ טרטולוגי בטלפון 02-6243669. 2. חוקרים רבים מנסים כבר הרבה זמן לפתח חיסון כנגד הנגיף, אבל יקח עוד הרבה זמן עד שיושלם פיתוחו ואישורו לשימוש נרחב. 3. הסכנות בזיהום משני דומות לאלו של זיהום ראשוני אך כנראה ששכיחותן נמוכה יותר. 4. יש להפנות שאלה זו לקופות החולים. 5. IgM חיובי מבטא בד"כ זיהום חדש, ו- IgG חיובי הינו ביטוי לזיהום ישן בנגיף. הרבה בריאות אפי