שאלה
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום שאלתי היא בנוגע למחלת הכלבת. החתול שלי כבר שלושה חודשים יוצא החוצה ורק כעת חוסן נגד כלבת. רציתי לדעת האם ייתכן שבמהלך שלושת החודשים בהם לא היה מחוסן ,הוא נדבק בכלבת ואף העביר לי בנשיכה את המחלה וכעת מכיוון שחוסן לכלבת הוא לא יפתח את המחלה ואילו אני שלא חוסנתי כן אפתח אותה (מבלי לדעת שנדבקתי מכיוון שהחתול לא יראה סימני מחלה...)? ובניסוח כללי יותר.... האם חיסון חיה שנמצאת בשלב של מחלת הכלבת, בו היא כבר עשויה להדביק אחרים, עדיין אפקטיבי ועשוי למנוע את התפרצות המחלה אצל אותה חיה? (אני גרה בצפון תל אביב, אני לא בטוחה אם האיזור מוגדר כנגוע בכלבת או לא...) תודה רבה יעל
שלום יעל, תיאורטית האפשרות שהעלית קיימת. מעשית- הסיכוי לכך (בארץ) הוא מאד (מאד!) נמוך. הרבה בריאות אפי