igm שלילי
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ועוד בנושא cmv - אני, כאמור, לאחר הפלה עקב cmv ראשוני. 1. שאלתי לגבי הריון עתידי - יש הסבורים לחכות חצי שנה (ממתי - מההידבקות או ההפלה?) ויש הסבורים לחכות עד שה - igm יהפך לשלילי. אבל לא ברור לי כיצד ה - igm יהיה אי פעם שלילי - כי הרי igm מעיד על כל שיש נוגדנים נגד המחלה - לא? והרי יש לי כבר נוגדנים - לא? 2. האם אני כעת נמצאת במצב כמו שאר האוכלוסיה המחוסנת נגד המחלה (80% כנדומני)? 3. הבנתי שאם חלילה אחלה בעתיד בהריון בזיהום שניוני - שנשקפות לעובר אותן הסכנות כמו בהריון שעברתי כעת - אבל בסיכויים פחותים להידבקותו - האמנם? 4. איך אתה מסביר שהוירוס חדר כעת את השיליה - מבנה שיליה (ואז זה עלול לפגוע גם בהריון נוסף חלילה)? מערכת חיסונית ירודה שלי? 5.התרשמתי שרופאים שונים חושבים לגמריי אחרת לגבי כל מיני אספקטים של נושא cmv - בין אם לבצע הפלה מיידית או לבצע מי שפיר ובכלל - יש הטוענים שיש קשר בין רמת igg לחדירה לשיליה, ויש שטוענים שאין קשר, יש שטוענים לחכות חצי שנה ויש שטוענים לחכות עד שigm יורד - איך אתה מסביר את חילוקי הדעות הבולטים הללו? תודה על הכל.
שלום יעל, ברפואה, בפרט בתחומים שלא נחקרו דיים, קיימות דעות שונות ו/או חילוקי דעות בין הרופאים וזה לגטימי. לעצם שאלותייך: 1. אצל אנשים רבים ה- IgM ל- CMV הופך שלילי למרות שהנגיף נשאר בגוף כשהוא רדום, וזאת עובדה. 2. כן. 3. זה כנראה נכון. 4. העובדה שהנגיף חדר דרך השליה איננה בהכרח מעידה על מערכת חיסונית ירודה אצלך. 5. ראי את הקדמתי לתשובותי לעיל. הרבה בריאות אפי