CMV
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
רציתי לדעת כיצד נדבקים בנגיף? אם חליתי בעבר בנגיף האם ישנו סיכוי נוסף להדבקות ופגיעה בעובר? (אני כרגע בתחילת ההריון) האם ישנה חשיבות לשלב ההריון במידה ונדבקים? מה הם הסימפטומים למחלה? תודה וסליחה על אורך השאלה
שלום לילי, 1. בנגיף ה- CMV אפשר להידבק במהלך מגע קרוב עם אדם חולה (דרך דרכי הנשימה, דרך הפרשות מזוהמות, ואולי גם במהלך מגע מיני). 2. גם אם חלית בעבר בנגיף אפשר לחלות בו שוב- אם כתוצאה מהדבקה בזן אחר שלו, ואם כתוצאה משיפעול של הנגיף הישן. 3. גם הדבקה משנית או שפעול עלולים לפגוע בעובר, אם כי הסיכוי לכך הוא (כנראה) קטן יותר. 4. המחלה יכולה להיות ללא סימפטומים, או להתבטא בחום מלווה בהרגשה כללית רעה וחולשה. הרבה בריאות אפי