בטנזול לטיפול בסטרידור לתינוק

דיון מתוך פורום  רפואת ילדים

28/12/2008 | 00:20 | מאת: ורד

שלום, בני בן החצי שנה עבר באמצע השבוע התקף סטרידור בלילה שהצלחתי להרגיע בקושי באמצעות חשיפה לאוויר קר מהמקפיא. יש לציין שהילד היה מקורר וצרוד כבר יומיים קודם לכן. הרופא רשם לו בטנזול במינון של 2 כדורים ליום ל-5 ימים (הילד שוקל כ-8.5 ק"ג). הספקנו בינתיים לתת לו את הטיפול ל-3 ימים (כלומר 6 כדורים סה"כ והמצב השתפר), השיעול הנבחני הפך לשיעול עם ליחה והצרידות התחילה לעבור. כעת אני שואלת האם ניתן להפסיק את הטיפול בכדורים בבת אחת או שצריך לסיים את המינון ל-5 ימים ואז לרדת בהדרגה? האם הטיפול בבטנזול הוא בדר"כ לכמה ימים או שרק חד פעמי בעת ההתקף? יש לציין גם שהיום הילד הבהיל אותי כי לפנות בוקר כשהוא עוד לא התעורר משנת הלילה הבייבי סנס שלו צפצף בהתרעה כאילו על הפסקת נשימה. מיד רצתי למיטה והרמתי אותו בידיים והוא התעורר כך שאינני יודעת אם זו היתה הפסקת נשימה או סתם אזעקת שווא. בנוסף פעמיים היום נתן צואה שחורה אחרי יום שלא נתן צואה. הצואה השחורה היתה גושית עם מעט ריר שחור וחששתי שחלילה מדובר בדימום, אבל לאחר מכן הצואה הסתדרה וחזרה לצבע ולמרקם הרגילים. האם אחרי כל התיאור הנ"ל יש להפסיק מיד עם הכדורים או לרדת בהדרגה? האם צריך לחזור שוב לבדיקת רופא? האם יתכן שהסטרואידים גרמו לתופעות הללו? השאלות שלי נובעות מכך שזו פעם ראשונה שהילד עבר התקף סטרידור וגם מהחשש שלי מטיפול בסטרואידים. תודה וסליחה על האריכות ורד

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, הייתי ממליץ להמשיך את הטיפול לחמישה ימים כפי שנרשם ובמיוחד שלא בדקתי את הילד ורק הרופא שרשם את הטיפוןל התרשם ממידת החומרה. את הפסקת הטיפול יש לבצע בהדרגה כפי שהוסבר לכם. הצואה השחורה אינה קשורה לעיניין ואין לו דימום. כנראה שהיתה אזעקת שוא (ויש הרבה כאלה) ולא הפסקת נשימה אמיתית.

מנהל פורום רפואת ילדים