פצעים/חתכים בעור אצבעות הידיים

דיון מתוך פורום  טיפולים פוטודינמיים להסרת נגעי עור וטיפול במחלות עור

15/02/2013 | 21:10 | מאת: עמי

ד"ר שלום, מזה שלוש- ארבע שנים אני סובל מסוג של יובש - דומה למרפק יבשה המלווה בחתכים באצבעות היידים בעיקר בבוהן,אצבע וקמיצה יד ימין. הפצעים התחילו עקב שימוש בממיס של קליפת התפוז ואני לא נוגע בזה מזה שלוש שנים, הייתי במעבדת אלרגיה וזה לא אלרגיה. אין שיפור במצב ואני צריך לחבוש את האצבעות כשיש חתכים אחרת זה כואב. מה אני צריך לעשות בכדי לפתור את הבעיה?

לפי מה שכתבת אין לך אבחנה ואני מציעה לגשת לרופא עור לקבל ייעוץ. למרות שמרפאת אלרגיה לא מצאה בעיה, זה לא שולל שאתה רגיש לחומרים שהם לא גילו במיוחד לפי הסיפור איך זה התחיל. לכן כדאי להשתמש בכפפות בכל עבודה עם חומרים, להמעיט בשימוש בסבון ולחפש סבונים עדינים במיוחד וללא SLS, ולשמן את הידיים באופן קבוע כגון קרם צטומקרוגול (לרכוש בקופ"ח או בית מרקחת), שמן זית, שמן אבוקדו. כל האמצעים האלו יכולים להביא לריפוי הפצעים באופן חלקי/מלא.

18/02/2013 | 16:21 | מאת: עמי

תודה, אין לי אלרגיה, העובדה שאני לא עוסק בחומר כבר שנים - לא נוגע. יכול להיות שהייתה לי אלרגיה או רגישות לחומר ומשם נשאר נזק בלתי הפיך לעור. המקומות עם העור הפגוע הם בדיוק המקומות שנגעתי בחומר - ממיס. אני שואל שוב? האם ישנו נזק של עור מחומר אשר לא מחלים? האם ניתן לטפל בו במשחה, תרופה, או בניתוח פלסטי? בכבוד, עמי

מנהל פורום טיפולים פוטודינמיים להסרת נגעי עור וטיפול במחלות עור