הידבקות

דיון מתוך פורום  טיפולים פוטודינמיים להסרת נגעי עור וטיפול במחלות עור

29/09/2023 | 10:00 | מאת: יעל

היי, מתארת כאן כמה תרחישים אשמח שתאמר לי אם קיימת אפשרות הדבקה: וירוס פפילומה. במצב שבו קיימתי מין אוראלי עם קונדום בבן זוגי . הפה שלי נגע רק בקונדום בשום שלב לא נגע באיבר המין אבל הייתה סיטואציה שהוא נגע עם היד שלו בקונדום שלפני כן ידו נגעה בפי הטבעת שלי ( מגע שיטחי לא דחיפת אצבעות) נניח והיה לי באזור פי הטבעת וירוס הפפילומה אז במצב כזה שבו הוא שם ידו על הקונדום אחרי ששם יד בפי הטבעת שלי האם במגע פי עם הקונדום אני יכולה להידבק בוירוס? תרחיש שני נניח ויש לי פפילומה בפי הטבעת ובעלי נגע שם עם היד ( מגע שיטחי) ואז נגע לי באיבר מיני ( גם מגע שיטחי חיצוני) האם יכול באמצעות היד שנגעה קודם לכן בפי הטבעת להדביק את איבר מיני? אודה על מענה אפילו בתשובות של כן ולא בנוגע לשתיי תרחישים אלו🙏

יעל ומיכל שכנראה זו אותה אחת, אתן לא רציניות נכון? באופן תיאורטי הכל אפשרי, באופן מעשי לא בוצע מחקר על תרחישים כאלו, ולא מתועד אף מקרה הדבקה שקשור סיבתית לתרחיש כזה. אתן עושות סקר דעת רופאים, או מה?

30/09/2023 | 19:56 | מאת: יעל

ממש לא. אני פשוט בחרדה מהסיטואציה. ורוצה לדעת האם אפשרי להידבק בדרך זו. מה ז"א תיאורטית הכל אפשרי? ברפואה לא יודעים באיזה דרכים אפשרי להידבק?

ברור לך שלא נעשו שום נסיונות קליניים שיתנו לך לגעת בכוונה בתחת של בעלך, עם היבלות, כדי לנסות להדביק אותו או לא. זה אבסורד. תזהרי אבל לא צריך להיות בפניקה. בקורונה בהתחלה אמרו שנידבק מהכפתור של המעלית, ובפועל לא הראו אפילו מקרה אחד כזה.

מנהל פורום טיפולים פוטודינמיים להסרת נגעי עור וטיפול במחלות עור