התייעצות לגבי משך נטילת ראקוטן

דיון מתוך פורום  טיפולים פוטודינמיים להסרת נגעי עור וטיפול במחלות עור

19/07/2023 | 21:41 | מאת: אנונימית

לקחתי ראקוטן 5 וחצי חודשים התחלתי במינון 20 מיליגרם 3 חודשים אחרי שהתחלתי לקחת הלכתי לביקורת אצל רופא והוא אמר לי שאם אני מכפילה ל40 אני אצטרך לקחת חצי שנה סך הכל ואם אני ממשיכה אם ה20 אז אני אצטרך לקחת 10 חודשים אז הכפלתי את המינון אחרי 5 חודשים מתחילת הטיפול הלכתי שוב לראות רופא עור והוא אמר לי בכלל שאני אצטרך להמשיך לקחת עוד 4 חודשים אחרי שבועיים שוב הלכתי לרופא עור אחר והוא אמר לי שבכלל לקחתי מעל ומעבר והסיכוע שהאקנה יחזור הוא אפסי ואני יכולה להפסיק השבוע הייתי אצל רופאת עור אחרת והיא בכלל אמרה לי שאני צריכה להמשיך עוד חודשיים ושאם לא אז האקנה כנראה יחזור אני כל כך מבולבלת ולא יודעת למי להקשיב בכוונה הכפלתי את המינון בהתחלה כדי שאני אסבול כמה שפחות ופתאום אומרים לי דברים אחרים :( מה אני אמורה לעשות? ואם אני אפסיק את הטיפול האקנה יחזור?

רואקוטן הוא לא טיפול מושלם, ויש לו חסרונות שאת חלקם את מתארת. אף אחד לא יכול לדעת אם יחזור אקנה או לא, ורבים סובלים מתופעות הלואי של הכדורים. אני לא יכולה לפתור את הדילמה ולהגיד כמה זמן תקחי ואיזו כמות. זה אחריות רפואית, ולגמרי בתחום בינך לבין הרופא/ה המטפל/ת. אני עוסקת בטיפולים פוטודינמיים לאקנה, וזה לדעתי הטיפול היותר טוב ובטוח, אלא שניתן במסגרת פרטית בלבד.

החלטה על משך הטיפול ברואקוטן היא רק בינך לבין הרופא/ה מטפל/ת. אי אפשר לדעת מראש אם יהיו תופעות לואי מרואקוטן או לא, ואם האקנה יבריא או לא, או יחזור או לא.

מנהל פורום טיפולים פוטודינמיים להסרת נגעי עור וטיפול במחלות עור