סרטן השד
דיון מתוך פורום בריאות השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אחותי הגדולה (ביתו של אבי, אך לא שלי אמי) חלתה בסרטן השד בגיל 30. הוציאו לה שני גידולים והיא טופלה בכימותרפיה, הקרנות וטיפול הורמונלי עד להחלמה. בגיל 39 נמצא אצלה LCIS בביופסיה בשד השני (אין לי מושג מה זה אומר...). אני בת 28. מעולם לא התעסקתי בזה ולא חשבתי על ההשלכות שיכולות להיות לזה לגבי, עד שלפני מספר שבועות הגניקולוגית שאלה אותי על ההיסטוריה הרפואית של משפחתי ושם זה עלה. לא היה לי הרבה מידע בעניין והיא שלחה אותי לברר פרטים נוספים. שאלתי את אחותי והיא אמרה שעשתה ברור גנטי מצומצם יחסית ושלא מצאו בשלב הזה שינוי בגן הקשור לסרטן השד (המליצו לה לעשות בדיקה גנטית מורחבת ויקרה יותר, אך היא לא עשתה...). מה זה אומר לגבי? אף פעם לא נבדקתי, האם יש צורך בבדיקה? ואצל מי? אודה לעזרתכם ריקי
ריקי שלום בד"כ אנחנו ממליצים על בדיקות שד מגיל 30 מכיוון שאחותך למחצה חלתה בגיל כה צעיר אני מציעה שתגשי לבדיקה ושיחה כירורגית , המטרה לדבר על הסיכון שלך ולתכנן מעקב שד שפוי עבורך בעתיד בברכה ד"ר תמי קרני
ד"ר קרני שלום, תודה על תשובתך. איך פונים לבדיקה כירורגית? האם צריך הפניה? לאיזה רופא? תודה רבה ריקי