דופלר בדיקת עורקי טמפולריים

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה

13/06/2010 | 18:20 | מאת: איציק

הרופא הניולוגי ששלח אותי לבדיקת US טעה בכתיבתUS במקום דופלר לפיכך תוקנה הטעות ואנימחכה לתורי בשבוע הבא. מאחר ורופא הביע תועלתה או נחיצותה של בדיקה זו אודה לך על עצתך בנדון. בתודה ובהוקרה לתגובה מידית אם אפשר.

לקריאה נוספת והעמקה

US דופלר עורקים טמפורלים יכול לעזור באבחנת TEMPORAL ARTERITIS כשיש היצרות משמעותית בכלי דם המתבטאת בהילה סביב כלי הדם ב US אולם אז בדר"כ ניתן לזהות את המצב גם בבדיקה פיזיקלית ובמאמרים שבדקו את הנושא לא נמצא ערך מוסף רב לבדיקה. בדיקה זו אינה מחליפה ביופסיה מכלי דם לפי ההנחיות המקובלות ושמורה למצבים מיוחדים בהם לא ניתן לבצע ביופסיה או כדי לקבל תמיכה נוספת בחשד לאבחנה של TEMPORAL ARTERITIS

15/06/2010 | 14:40 | מאת: איציק

אני מודה לך על הסבריך בנידון.לנוירולוג שליהתעורר חשד באפשרות קיומה של מחלה זו, וזאת על סמך ההסברים שלי.לפני חודשיים הרגשתי בגלי חוםמלווים בכאבים עזים הדומים לכאבים של הכוויות. החופ והכבים התפשטו לרגל שמאל,ליד שמאל, לחזה וכן למצח והעיניים וריגישות בגלגולת.האצעי היחידי שעזר הוא השימוש במי קרח .המטליות הקרות התייבשו תוך דקות ספורות והיתי צריך להחליפן לסורוגין.הנוירולוג הסביר לי שתופעה זו אינה תוצאה של ה- SENSORY POLYNEUROPATHY.שהתגלתה אצלי בבדיקת EMG.לפני כשנה לפיכך הגיע למסקנה לבדיקת קיום המחלה שבנדון.הבדיקות שבקש בדיקת דופלר,בדיקת דם מיוחדת ובן בדיקת CT מוח ללא חומר ניגודי.מהערותיך לא הצלחתי להבין מה לעשות כדי לבדוק את קיום המחלה? והשאלה השניה האם תיאור ההתקף הנ"ל מספיק לעורר חשד לקיומה של מתלה.לידיתך עברתי השנה דופלר עורקי הרגליים וכן עורקי הצוואר והן היו תקינות למומחה כלי הדם למרות הצרות עורק האאורטה ב-25% אודה לך על חוות דעתך בנדון.ברגשי הוקרה ותודה.

מנהלי פורום ראומטולוגיה