דיכאון עמיד ועקשן לתרופות

דיון מתוך פורום  דיכאון - אבחון וטיפול

08/08/2016 | 17:11 | מאת: יעקב

שלום רב מקבל לוסטרל 200 מ"ג + ריספרדל 2 מ"ג לטיפול בדיכאון עמיד ועקשן. לפני זה טופלתי בלוסטרל 200 מ"ג בלבד, ויאפקס במינון מקסימילי, ציפרלקס 20 מ"ג וכולם עזרו לזמן מסויים עד שהם הפסיקו להשפיע. כבר 14 שנים אני עם תרופות נגד דיכאון. כעת אני מקבל לוסטרל 200 מ"ג וריספרדל 2 מ"ג. אני כבר שנה איתם והם עזרו לי לתקופה של השנה והנה שוב אני חזרתי לדיכאון. ואני מרגיש שהתרופות לא עוזרות כבר. מה עוד ניתן מבחינה תרופתית לנסות במצב כזה? האם אפשר להגיד שמיצתי את כל התרופות בשלב זה ? האם השלב הבא זה נזעי חשמל? מה הפתרון במצבי?

לקריאה נוספת והעמקה
14/08/2016 | 22:50 | מאת: ד"ר אירנה ספקטור

שלום רב, ישנם מטופלים שתגובתם לטיפול בנוגדי דיכאון שונים היא חלקית ולא מספקת. במקרים אלו בדרך כלל שינויים בטיפול התרופתי לא מביאים לשיפור דרמטי אם כי לעיתים ניתן להשיג שיפור נוסף וזמני. במקרים אלו, מומלץ להעזר בטיפולים הלא תרופתיים כגון טיפול פסיכולוגי ושיקום עם דגש על שיפור תפקודי על אף התסמינים הפעילים. בדומה למחלות כרוניות אחרות, גם במקרה של דיכאון, ניתן לשפר איכות חיים על אף המחלה וללמוד לחיות אתה (המושג המקצועי כאן הוא ניהול מחלה). נזעי חשמל בדרך כלל משמשים לטיפול בדיכאון חריף וקשה ופחות יעילים במקרים של דיכאון כרוני ועמיד.

15/08/2016 | 11:42 | מאת: נטע

הי. יש לנסות גם תרופות ממשפחות אחרות. יש עוד 2 קבוצות של כדורים נגד דיכאון. לא זוכרת שמות מדוייקות של קבוצות אלו. אבל אתן את שמות של תרופות ממשפחות אלו. יש אפשרות לבדוק את שמות של קבוצות אחו באינטרנת. דוגמאות הן : בונסרין ו אנאפראניל. יש גם לבדוק את תרופה סרקוול. רק שצריך לקחת בחשבון שזאת תרופה אנטי פסיכוטית וגם נגד דיכאון. כיוון שתרופה זאת נחשבת גם אנטי פסיכוטית, אז לפי דעתי צריך לנסות אותה כפתרון הכי אחרון. גם יש לנסות להוסיף לתרופות נגד דיכאון גם תרופות מייצבי מצב רוח. יש 3 קבוצות: 1. מייצבי מצב רוח, שהם מסוג אנטי פסיכוטיים. גוגמא לכך היא סרקוול. אבל מציינת שוב ומדגישה את זה בצורה מאוד חזקה שיש להיזהר עם תרופות כאלה, מפני שיש הרבה תופעות לוואי. תרופות כאלה משמשות לחולי סכיזופרניה. 2. מייצבי מצב רוח שהם מסוג שנותנים לחולי אפילפסיה. גוגמא: למיקטל. שמעתי שתרופות אלו ביחד עם נוגדי דיכאן הוציאו אנשים מצב דיכאוני קשה, אפילו שהיו להם מחשבות אובדניות. 3. ליתיום. אבל צריך להיזהר מאוד עם תרופה זאת מפני שיש הרבה תופעות לוואי. לפי דעתי צריך לנסות את זה כבר כפיתרון מבין אחרונים, כמו עם סרקוול. מדגישה שמידע זה אק בשביל ידע ולא המלצה לשום דבר. אני פשוט מאמינה שקודם צריך לנסות את כל טיפול תרופתיים, לפני נזרעי חשמל. נזררעי חשמל, אמנם עוזרים להרבה אנשים אבל יש להם גם תופעות לוואי קשות.

מנהל פורום דיכאון - אבחון וטיפול