כניסה לדיכאון לפני ניתוח

דיון מתוך פורום  דיכאון - אבחון וטיפול

01/02/2018 | 17:43 | מאת: אלי

בעברי 2 אפיזודות של דיכאון - האחרונה לפני כשנה וחצי, תגובה לארוע בריאותי שעברתי. יצאתי לחלוטין בעזרת תרופות שהפסקתי לקחת לפני כשנה. הפסיכיאטר אמר שאם הדיכאון יחזור בפעם השלישית אצטרך להיות בטיפול מונע כל חיי. לפני כחודש וחצי אובחנתי כסובל מגידול בשלפוחית השתן. כתוצאה מכך נכנסתי שוב לדיכאון - ירדתי למעלה מ10 קילו בחודש. אני מועמד לניתוח בקרוב שאני חרד ממנו חרדת מוות - כאשר הדיכאון מלווה גם במתח נפשי עצום וכאבים בחזה (קיבה?). רק לפני כשבוע הבנתי שרופא משפחה יכול לתת מרשם לתרופות פסיכיאטריות והתחלתי לקחת - עדיין ללא השפעה. חושש שעקב כך שאני לוקח תרופה פסיכיאטרית (שעדיין לא התחלתי לקחת כאשר הייתי בטרום ניתוח) לא יוכלו לבצע בעוד שבוע את הניתוח - לא אוכל לעמוד בסבל של המתנה נוספת. אני בן 68. יש עצה?

לקריאה נוספת והעמקה
03/02/2018 | 21:47 | מאת: ד"ר אירנה ספקטור

שלום רב, יש חשיבות רבה לטיפול נגד דיכאון , במיוחד בתקופות בהן אתה נאלץ להתמודד עם המחלה מאחר ודיכאון עלול לפגוע ביכולת התמודדות. סביר להניח שהטיפול התרופתי לא ימנע ביצוע הניתוח, אך ליתר הבטחון כדאי לברר זאת עם הרופא המנתח והמרדים. יש לציין כי הטיפול עשוי להשפיע לא באופן מיידי אלא תוך 4-6 שבועות וחשוב להיות במעקב פסיכיאטרי כדי לודא יעילותו ולבצע שינויים בו במידת הצורך.

04/02/2018 | 20:08 | מאת: אלי

תודה ד"ר על התגובה המהירה. אכן כולם אומרים לי שהלחימה בדיכאון חשובה להחלמה, אבל קל לדבר מאש לעשות ( ואת בטח מכירה זאת היטב מעבודתך). מהיכן לוקחים את הכוחות? הניתוח כבר מחרתיים ומה אעשה עד שהתרופה תתחיל להשפיע (אם בכלל ולא נצטרך להתחיל עם נסיונות לחלופות)? חושש מההרדמה, חושש מלהיות עם קטטר, אחר כך המתנה לתשובה מהפתולוגיה והחלטה על המשך טיפול. הלו! אני כבר בן 68 (כולם אמרים " צעיר" ...). ולא רואה עצמי עם הליכון או מחלות כמו שאני רואה הרבה. מקרה קשה....

מנהל פורום דיכאון - אבחון וטיפול