קרעים ברשתית בשתי העיניים

דיון מתוך פורום  מחלות רשתית ורטינופתיה סוכרתית בניהול עמותת לראות

08/04/2021 | 21:14 | מאת: יוסי

שלום ד״ר ארליך. בן 32, לאחר לאסיק לפני 9 שנים. מיופי, עם -5.5 לפני הלאסיק. שנים של סבל רב מפלוטרס, שלאחרונה החמירו. הלכתי לבדיקה ונמצאו אצלי קרעים horse shoe בשתי העיניים בהיקפים. היום כבר ביצעתי לייזר לתיקונם בעין אחת. נאמר לי שבאתי בזמן. האם אני כמעט בוודאות אחווה הפרדות רשתית בחיי? האם כבר להשלים עם המצב שבו אני כנראה כל חיי אהיה עם בעיות עיניים? גם אם הטיפול היה מוצלח?

במידה והקרע בעין טופל יש לך סכוי קטן להפרדות רשתית בעתיד לא יותר מה סכוי הכללי ואולי אפילו מעט פחות. בכדי לודא שהטיפול טוב הייתי ממליצה שתפנה לרופא עיניים לבדיקה לאחר טיפול גם בכדי לודא שלא נוצרו קרעים נוספים חדשים.

13/04/2021 | 13:41 | מאת: יוסי

ועכשיו לחלק הבאמת בעייתי, הפלוטרס. אחרי ההחמרה שנוצרה מהקרעים, אני באמת בתפקוד מינימלי בחיי. וזה עוד לפני שהיה לי pvd. האם ניתן יהיה לשקול לטפל בי באמצעות fov גם לאחר תיקון קרעים (בהנחה שהיה מוצלח)? אני מכיר את כל הסיכונים, מבין הכל, 7 שנים חוקר על זה, אפילו מסייע לעמותה שחוקרת פתרונות חלופיים בהובלתי של ד״ר Jerry Sebag , שאני מניח שאת שמו את מכירה. ועדיין, אני ממש לא יודע כבר מה לעשות עם זה ד״ר ארליך. אני חייב לסיים את הפרק הזה בחיי של הפלוטרס.

מנהל פורום מחלות רשתית ורטינופתיה סוכרתית בניהול עמותת לראות