לקראת ניתוח קטרקט - בקשה להתייעץ

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

26/09/2016 | 07:01 | מאת: מינה

בת 64 לאורך כל חיי עין ימין היטיבה לראות מקרוב ועין שמאל היטיבה לראות למרחוק. בשנתיים האחרונות אני במעקב קטרקט לאור התקדמות קטרקט בעין ימין. בבדיקה אצל רופא עיניים הובהר שעין ימין בשלה לגמרי לניתוח קטרקט. עלתה השאלה: איזה עדשה להתאים לעין ימין? עדשה למקרוב או עדשה למרחוק? הרופא סובר כי עלי לשקול לעין ימין עדשה למרחוק. (בעתיד הרחוק גם לעין שמאל) אני שוקלת לעין ימין עדשה למקרוב, ובעתיד עדשה למרחוק לעין שמאל, כי המוח שלי רגיל לכך. מה דעתך?

לקריאה נוספת והעמקה

אני מבינה שאת מעולם לא נזקקת למשקפיים? אני יותר נוטה להמליץ לשמר את המצב הקיים כמו שאת רוצה ורגילה. יש עוד כמה שיקולים שרק הרופא יכול לדעת אותם- צריך לראות במדידות אם עין שמאל בעתיד תוכל להיות מנותחת ומכוונת לרחוק. יש לפעמים צילינדר שהוא סמוי אבל בא לידי ביטוי רק אחרי הניתוח ואם יש כזה אז ייתכן שעין שמאל לא תוכל לראות לרחוק ללא משקפיים או ללא עדשה שמתקנת צילינדר.

26/09/2016 | 20:24 | מאת: מינה

דר' עדי מיכאלי תודה רבה להתייחסותך המהירה ולשאלתך למעלה: אכן רק בשנים האחרונות נזקקתי למשקפיים למרחק. ימין 1.50 ושמאל 1.00 בבדיקת עיניים אחרונה נכתב ימין 6/20 שמאל 6/6 עם תיקון. בהמשך לשאלתי הקודמת: איזו עדשה מומלץ להשתיל בעין ימין? תודה רבה רבה לתשובתך

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות