האם ניתן לבצע תיקון לקטרקט

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

22/03/2024 | 20:43 | מאת: דנה

אני בת 53 ולפני 3 חודשים נותחתי בקטרקט בלי לבצע בדיקת התאמה אישית ללא בדיקה של אופטומטריסט אלא רק לפי בדיקה ביומטרית. כמו כן אני קיצרת רואי לפני למעלה מ 20 שנה עברתי ניתוח להסרת משקפיים בלייזר לאסיק כעת אני לא רואה טוב נותר מספר קטן סביב 0.75 צילינדר של 1.5 בעין שמאל ובעין ימין צילינדר 0.75 ומינוס 1 העדשות שנבחרו עבורי הן מונויזן כלומר עין ימין לרחוק ועין שמאל לקרוב ההסתגלות קשה ואני רואה ממש לא טוב וכן שדה הראיה במיוחד בעין שמאל החזקה יותר נפגע מה עלי לעשות ולמי עלי לפנות האם ניתן לבצע קטרקט נוסף ולהתאים לי עדשה למספר מוקדים וכן לתקן את הצילינדר

לא ניתן לחזור על ניתוח קטרקט. אפשר להחליף את העדשה או להוסיף עדשה בעין אבל זה מאד מסוכן. המספרים שלך קטנים ואין פער בין העיניים כך שלא ברור לי למה את לא מסוגלת להסתגל. אחרי ניתוח לייזר להסרת משקפיים קשה לדייק במספר של העדשה ולא תמיד מצליחים. כמו כן אחרי ניתוח להסרת משקפיים לא מומלץ להשתיל עדשות רב מוקדיות בגלל בעיית הדיוק. חכי חצי שנה ותנסי לגשת למנתח הלייזר ותבדקי אם ניתן לעשות שיפור עם לייזר להורדת המספר שנשאר אחרי ניתוחי הקטרקט.

23/03/2024 | 01:22 | מאת: דנה

תודה רבה על התשובה מה הסכנה בהחלפת העדשה? אני קוראת המון וכעת רואה הרבה פחות טוב מלפני הניתוח בקריאה ובנייד וכן מה ניתן לעשות עם שדה הראיה שהצטמצם והאם הוספת עדשה פיקהול למיקוד אפשרית בענין הלייזר נותרה קרנית דקה כיון שהמספרים שלי בעבר היו גבוהים האם ניתן לעשות משהו בעניין

הקריאה התקלקלה בעקבות השיפור בראיה למרחק. זה עניין של מספר. הסכנה בניתוח חוזר גדולה יותר בהשוואה לניתוח הקטרקט עצמו . אם הקרנית דקה כבר אז אין מה לעשות אבל זה טיפול קטן כי המספר קטן והמכשירים השתכללו אז אולי כן אפשר. לגבי שדה הראיה לא ניתן לעשות דבר אבל צריך לחפש את הסיבה למה זה קרה.

23/03/2024 | 09:28 | מאת: דנה

שדה ראיה קטן לפי מה שקראתי כאן כאשר הבחירה היא בעדשות מונויג׳ן האמנם? בנוסף הרופא שם לי מספר עדשה במקום 17.5 המספר שיצא בבדיקה ביומטרית 19.5 כלומר 2 מספרים יותר במכוון מדוע?

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות