ניתוח קטרקט עם תוצאה לא צפויה

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

13/02/2024 | 20:15 | מאת: גבריאלה

שלום דר מיכאלי , עברתי ניתוח קטראקט בלייזר בעין שמאול לפני שבוע . היות והרכבתי משקפיים לרחוק מגיל 20 ( -4 ) וראיתי מצויין מקרוב , ביקשתי להמשיך אותו הדבר . נקבע תיקון לקרוב למינוס 2.5/2 . במהלך הניתוח הושתלה עדשה 17.5 טכניס . בביקורת למוחורת הניתוח ח"ר 6/15 . אחרי יומיים לא ראיתי לקרוא מקרוב בכלל וכל האותיות התבלבלו . ביקור דחוף אצל הרופא בבדיקה הראייה מרחוק הייתה ח"ר 6/7/5 . יש לי ביקורת בעוד שבוע ( שבועיים מהניתוח ) , אני מאד מודאגת ולא מבינה מה מצבי , הרי בקשתי לא להשתמש במשקפי קריאה . הראייה לרחוק השתפרה ( אני רואה טוב בעין המנותחת מול המחשב .) . איך אמשיך עכשיו בניתוח קטרקט גם בעין ימין ? כמה זמן עלי לחכות בין הניתוחים ? אני מודה לך מאד על התייחסותך .

התסכול מובן אבל לפחות טוב שהעין בסדר והראייה עקרונית טובה. קודם צריך לעשות שוב מדידות ולהבין למה יצאה ראייה טובה לרחוק ולא לקרוב כדי לדייק בעין השניה. האופציות כרגע ההנחה שהמדידות טובות ומדוייקות- לכוון את העין השניה בדומה לראשונה ולהתחיל להשתמש במשקפי קריאה, או לתקן את השניה לקרוב ולהיות במצב של מונו-ויז׳ן: עין לרחוק ועין לקרוב. אופציה שלישית שפחות עדיפה עלי כי כאוכה בניתוח חוזר לעין שנותחה- החלפת העדשה או תוספת עדשה כך שהראיה תתוקן לקריאה.

13/02/2024 | 21:46 | מאת: גבריאלה

דר מיכאלי , אני מודה לך מאד עבור תשובתך למצוקתי . ברשותך , אני מבקשת עוד כמה פרטים . האם ראייה 6/7.5 מספיקה לנהיגה ולראייה של השורות הקטנות בטלויזיה ? או , שזו ראיית ביניים ? אני רואה טוב במחשב אחרי שבוע הראשון . האם לדעתך , זה אמור עוד להשתנות לטובה ? אם אבחר בניתוח בעין השניה אותו הדבר ( כלומר ראייה טובה מרחוק ) , לא תהיה בעיה להסתגל אם בכל עין הראייה תהיה שונה ( הכוונה ל 6/6 ) ? אני מבינה שעם מונו- וייז'ן יש בעיות בראיית תלת מימדית , גם בשדה הראיה בנהיגה בלילית , וגם לא ראייה אופטימלית מקרוב ? לפי דעתך איזה מספר משקפי קריאה אני אצטרך אם אני אבחר באופציה של שני העיניים אותו הדבר ? מהו הזמן השאת ממליצה בין שני הניתוחים ? האופציה השלישית ( החלפת עדשה ) אני מורידה מהדיון כדי לא להסתכן בבעיות נוספות . אני מאד מעריכה את העזרה שאת מעניקה לי , שוב תודה .

6/7.5 זו ראיה לרחוק שהיא לא מושלמת אבל בהחלט טובה. כנראה נשאר מספר קטן כמו 1.25 בערך שעוזר לך בטווח הביניים. באופציה של מונו-ויז׳ן תמיד קיים החשש של חוסר איזון בין העיניים ולכן עדיף לשמור על פער קטן בין העיניים ואז הפגיעה בראיה תלת מימדית קלה ותמיד ניתן להיעזר במשקפיים לפעמים. ברגע שתחליטי אין בעיה לזרז את הניתוח השני. כדאי לחכות לפחות לודש כדי להיות בטוחים במספר שיצא בעין הראשונה.

13/02/2024 | 22:14 | מאת: גבריאלה

דר מיכאלי , האם במקרה הנל יהיו לי משקפיים לקרוב וגם לרחוק .? או שהכוונה למולטי פוקאליות ? תודה רבה רבה .

במקרה של מונו ויז׳ן קל- עין אחת רואה לרחוק כמו שעכשו ועין שניה לטווח ביניים עד קרוב- משקפיים לפי הצורך, כמעט בטוח שלקרוב כן וגם לפעמים למרחק כי זה לא מושלם כנראה. אפשר מולטיפוקליים אבל אין חובה כי רוב היום אמור להיות די נוח ללא משקפיים.

25/02/2024 | 06:15 | מאת: כרמל

שלום, לפני שעשיתי את הניתוח הרופא הסביר לי שאצטרך משקפי קריאה וזאת משום שהחלפת העדשה היא רק לרחוק . יש עדשה מולטיפוקל והיא עדשה גם לרחוק וגם לקרוב. כך שאני לא חושבת שיש לך בעיה. בהצלחה בניתוח הבא.

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות