בן 33 חודש לאחר קטרקט משני

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

31/12/2023 | 01:24 | מאת: אמיר

שלום דוקטור. אני בן 33 שנתיים לאחר קטרקט בעין שמאל וחודש אחרי קטרקט משני. קצת התעכבתי עד שעשיתי את הלייזר יאג וזה הגיע למצב שהיתה לי כבר הרבה עכירות לפני הטיפול. מאז הטיפול אני רואה טוב אבל בשבועיים האחרונים התחלתי להרגיש כאילו יש לי איזה כתם בראיה בעין המנותחת שבא והולך כל הזמן. כמו שבבוקר קצת רואים מטושטש עד שממצמצים קצת אז ככה יש לי כל היום. כל מצמוץ או מעלים לי את הכתם הזה או גורם לו להופיע. בשניות שאין את הכתם הראיה שלי מצויינת. אין לי הרגשת גוף זר בעין אלא יותר הרגשה כאילו יש לכלוך על העין. הלכתי לרופא עיניים שאמר שהוא לא כלום מיוחד למעט שאריות מהלייזר יאג שראה לאחר שהגדיל עישונים אבל לטענתו זה לא מסביר את הבעיה. שאלתי אותו אולי זה יובש בעין אבל הוא אמר שהיא יבשה קצת אבל לא משהו קיצוני. יש לך רעיון מה זה יכול להיות? תודה!

אני מאמינה שמדובר בחלק מהקופסית שטופלה, שהוא כנראה יחסית גדול והוא כעת צף בעין בחלק האחורי שלה שנקרא זגוגית, ולכן לפעמים אתה רואה אותו ולפעמים לא. ייתכן שמדובר בהתנתקות של הזגוגית בעקבות הלייזר. זה עושה תופעה דומה אך מצריך מעקב בשבועות הקרובים כדי לשלול קרע ברשתית.

01/01/2024 | 14:30 | מאת: אמיר

תודה על התשובה המפורטת! החלק הזה אמור להיעלם או שהוא ישאר שם תמיד ככה? אני כבר יותר מחודש אחרי הלייזר. מעקב כדי לשלול קרע ברשתית זה אומר ללכת לרופא עיניים רגיל עוד חודש או למומחה רשתית?

החלק אמור להישאר בעין אבל פחות להפריע. רופא עיניים כללי יתאים לצורך הבדיקה.

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות