עדשות פרימיום בניתוח קטרקט בהתאמה אישית.

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

07/07/2023 | 23:42 | מאת: דורון

שלום. אני מתלבט בין שתי עדשות : עדשה מולטיפוקלית בלי תיקון אסטיגמציה. עדשה מולטיפוקלית טורית שהיא עם תיקון אסטיגמציה. שאלות : 1. האם שתי העדשות הן בהתאמה אישית והזמנה מהמפעל עבור מטופל מסוים? 2. באיזו עדשה מגיעים להתאמה אישית יותר מדויקת? 3. האם בשתי העדשות אותן תופעות לוואי - הילות סביב מקורות אור, בעיקר בלילה, ואובדן של 10-14 אחוז מהאור? 4. על מה את ממליצה?

תופעות הלוואי זהות כי הן תלויות במרכיב המולטיפוקלי שהוא זהה בין 2 העדשות. התיקון הטורי תלוי באסטיגמציה וכאשר משתילים עדשה מולטיפוקלית חייבים לתקן את האסטיגמציה. לכן גם נראה לי שזו לא שאלה שאתה יכול להכריע בה אלא רק הרופא. אם יש אסטיגמציה אין אופציה להשתיל עדשה שהיא רק מולטיפוקלית ללא תיקון טורי.

08/07/2023 | 22:06 | מאת: דורון

תודה על תשובתך המהירה. יש לי אסטיגמציה אז אני צריך עדשה מולטיפוקליט שמטפלת גם באסטיגמציה (תיקון טורי). הבנתי מתשובתך לשואל אחר שבדרך כלל להילות יש הסתגלות עם הזמן. נשאר האובדן של 10-14 אחוז מהאור בגלל שבעדשה יש שלושה מוקדים דרכם מגיע האור לרשתית בו זמנית. אבל יש עדשות טוריות בשיטה אחרת : Toric EDOF (Extended Depth of Focus) ויש גם עדשות טוריות עם תיקון רציף. מצאתי כמה : Vivity IOL - X-WAVE technology makes it so you can transition between distance and intermediate vision without night time rings or halos. TECNIS Synergy Trifocal IOL - combines extended depth of focus (EDOF) and multifocal technologies Zeiss (Toric) - one of the benchmarks in superior cylinder correction. שאלתי : מהי השיטה הכי טובה ומהי העדשה הכי מתקדמת כיום?

ההילות נובעות מהעדשות המולטיפוקליות וגם, אם כי מעט פחות, מעדשות EDOF. גם העדשות שאתה קורא להן רציפות גורמות להילות משום שלכולן יש טבעות ברוחב משתנה וזה הגורם. האחרונה שציינת של צייס היא פשוט עדשה מונופוקלית. צייס זה שם החברה ולא שם העדשה. עדשה שהיא מונופוקלית אבל טורית, כמו של צייס או אלקון או כל חברה אחרת, תתקן את הצילינדר ולא תגרום להילות (כמעט, כי כל עדשה, גם הכי פשוטה, עלולה לגרום למעט הילות באופן זניח יחסית לעדשה מולטיפוקלית).

08/07/2023 | 23:05 | מאת: דורון

תודה. CUSTOMISED TORIC TRIFOCAL IOL-- Zeiss AT LISA tri toric 939MP היא מולטיפוקלית? Toric EDOF שיטה יותר טובה ממולטיפוקלית רגילה? מדובר בשיטה אחרת.

הראשונה היא מולטיפוקלית השניה היא עדשה שעושה קצת פחות תופעות לוואי והיא עדשה שנותנת ראיה לרחוק ובדרך כלל גם לטווח ביניים. זה לא מובטח אבל כמעט וודאי ולפעמים אפילו לקרוב אבל בדרך כלל לא.

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות