תופעת לוואי קשה אחרי ניתוח קטרקט

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

08/06/2023 | 14:30 | מאת: אור

מבקשת להבין תופעה כנראה לא שכיחה לאחר ניתוח קטראקט . מקווה לתשובה או הכוונה כדי למצוא פתרון למצב מורכב . אמא שלי עברה ניתוח קטארקט ומאז הניתוח היא כל הזמן עייפה , העיניים כל הזמן מתעייפות , נעצמות , היא לא מצליחה להשאר עירנית לאורך זמן , מה שפוגע בה גם קוגנטיבית , ומורלית, המבט שלה אטום , לא ממוקד. על לפי הביקורת שעברה אחרי הניתוח גם בשיבא וגם בשרון . הכל בסדר והניתוח עבר בהצלחה . היה שלב שראו פגיעה בקרנית והיפרדות זגוגית אחרי הניתוח , אבל זה עבר והסתדר .וגם הראייה מקרוב נפגעה ואחרי שהיא התחילה להשתמש במשקפי קריאה ,חשבנו שהכל ישתפר אבל עדיין היא סובלת , מאז הניתוח היא נראית דועכת. השאלה שלי היא מה יכול לגרום לזה , האם אולי אלרגיה לעדשה ? יובש ? האם זו תופעה נדירה אך קיימת ואם כן מה הטיפול האפשרי?

לא ציינת מתי היה הניתוח. אם מדובר בתקופה של מספר שבועות, יתכן שהטיפות שהיא מקבלת משפיעות על לחץ הדם או גורמות לתופעות לוואי אחרות. אם עבר זמן והטיפות הופסקו מזמן- ייתכן שיש צניחת עפעפיים וזה גורם לה גם להראות עייםה וגם לתחושת עייפות. כדאי אם כן להתייעץ עם מומחה לאוקולופלסטיקה.

10/06/2023 | 13:17 | מאת: אור

תודה . ניתוח ראשון היה ב6/3 ניתוח שני ב25/4 היא כבר לא משתמש בטיפות - לא סטרודקס ולא אנטיביטיקה. אבדוק לגבי צניחת עפעפיים .ולגבי יובש בעיניים האם זו תופעה שיכולה לגרום גם לעייפות בעיניים ורצון לישון ?האם שווה לבדוק ?

שווה בהחלט ואפשר כבר לא לחכות ולהתחיל לטפטף טיפות כלשהן שתיקנו ללא מרשם, 4-5 פעמים ביום

10/06/2023 | 17:51 | מאת: אור

הכוונה לטיפות עיניים נגד יובש ? פשוט לבקש בבית מרקחת ?. לגבי צניחת עפעף לא נראה לי רלונטי. האם נתקלת בבעיה כזאת אחרי ניתוחי קטרקט ? אנחנו חסרי אונים . כי כל הרופאים שבדקו אותה לאחר הניתוח אמרו שהכל בסדר . וכשאמא שלי מדברת על התחושות שלה , הם מחייכים ומבטלים את זה ואומרים לה שזה יעבור .בינתיים אמא שלי סובלת וזה משפיע על המורל והנפש וגם הבעה בעיניים לא ממוקדת, היא בת 80 והכל יוצר אצלה דעיכה איטית ואנחנו מודאגים . ננסה טיפות . ואם יש לך המלצה לאיזה סוג רופא עיניים לגשת . איזו התמחות . אודה לך מאוד

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות