הכנות לפני ניתוח קטרקט

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

18/03/2023 | 12:59 | מאת: אטל

בת 68 לפני קטרקט. כרגע הנתונים; בעין שמאל מינוס 8 עין ימין מינוס 5. בעין ימין למעלה משנה erm ללא שינוי. הרופא המליץ על עין לרחוק עין לקרוב. לא נתן לי יותר מדי הסברים. איזה עין ינתח קודם ומה. אודה מאוד לעצה ממך,על מנת שאבין טוב. *שאלה 1*:: לפי הנתונים שלי מה עדיף ? איזה עין לרחוק ולקרוב בהתייחס ל erm? *ושאלה 2* ברשותך::מה להערכתך מידה או מספר העדשה שצריך להשתיל בכל אחת מהעיניים , בעיקר זו לקרוב, אם אפשר להסיר משקפיים.? תודה, אני מרגישה שהולכת לאיבוד.

בדרך כלל העין לרחוק צריכה להיות זאת שיש בה פחות צילינדר. אם שתיהן זהות אז עדיף שזו ללא ה-ERM תכוון למרחק. לגבי הקרוב הייתי מכוונת למינוס 1.75-2 כדי שלא יהיה פער גדול מדי וחשוב היום גם לראות טוב בטווח הביניים 50-80 ס״מ. בדרך כלל לקריאת ספר פחות בעייתי להרכיב משקפיים.

18/03/2023 | 22:05 | מאת: אטל

תודה דר על מענה מהיר ומובן. וברשותך, אם בעין ימין זו עם erm הניתוח יהיה לקרוב, אז אם יהיה לי מינוס 2 או מינוס 1.75 אוכל ביומיום להתנייד ללא משקפיים? אבל לקרוא בנייד או בספר עם מינוס 2 כן אצטרך משקפיים? תודה

יש סיכוי שבנייד עם קצת הגדלה של הפונטים גם יהיה אפשרי לקרוא. בספר כנראה שלא. הכל כתלות בפוטנציאל הרשתית כי הרי יש שם ERM שגם תורמת לירידה בראיה.

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות