צילינדר בקטרקט. מבקש הסבר

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

20/08/2021 | 15:22 | מאת: ארי

אני בן 69. בעין שהמספר בה לפני הניתוח קטרקט היה מינוס 7 עשיתי קטרקט לרחוק. בבדיקה השבוע אצל אופטיקאי אמר ש תוצאה של משקפיים בעין זו היא: אחד ) וגם יש צילינדר חצי. אף פעם לא היה לי צלינדר. איך צץ פתאום? מאוד חושש שהושתלה עדשה לא מותאמת. מלכתחילה הבנתי מהמנתח שלא אזדקק למשקפיים לרחוק. כרגע מסתבר שכן. אני מבולבל בשל הצילינדר. אבקש מאוד הבהרה ממך לגבי זה. מה לדעתך זה אומר לגבי הניתוח? מה לעשות לעין שניה מעוד מודה לך ד'ר יקרה.

חצי דיופטר צילינדר זה ממש קטן. זה דבר נפוץ ולא ניתן לתיקון עם עדשה מיוחדת. זה דבר שקורה ויכול להיות שהיה לך מראש ולא הרגשת אותי ולא נזקקת לתיקון שלו. יותר מטריד שנשאר גם מספר של 1 דיופטר. זה כנראה מה שמפריע לראיה מרחוק. זה קורה אבל פחות נפוץ שישאר מספר שלם.

20/08/2021 | 16:35 | מאת: ארי

תודה דר. איך קורה שנשאר כזה מספר? ועכשיו אצטרך מספר גבוה למשקפיים. אני מאוד מאוכזב. עם משקפיים אראה 66? אבל ממחשבה ואפילו כמעט הבטחה שלא יהיה צורך במשקפיים. הגעתי למצב כזה. מה יקרה בעין השניה? תודה שבת שלום

תחכה כמה שבועות להתייצבות המספר ואז תחליט מה אתה רוצה לעשות עם העין השניה. בדרך כלל המנתח יכול להעזר בתוצאה של העין הראשונה ולהצליח יותר בדיוק בעין השניה על סמך התוצאות.

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות