עדשות שונות בניתוח קטרקט

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

02/07/2021 | 17:48 | מאת: צליל

אודה לך מאוד אם תוכלי להסביר לי. עשיתי ניתוח קטרקט לפני כמה ימים בעין שמאל עם עדשה לרחוק. בביקורת למחרת נמצא שאני אכן רואה עכשיו לרחוק (הייתי קודם עם מינוס 9). אם כי הראיה בביקורת לא חדה.(האם זה סופי האם ישתפר בימים הקרובים?) לקרוא מספר אני כרגע לא רואה. האם סביר להניח שיהיה שיפור בחדות? ושאלה נוספת. עומדת בפני אפשרות לעין השניה הימנית גם עדשה לרחוק ואז אהיה זקוקה למשקפי ראיה לקריאה? לטלפון נייד? למחשב? כשהראיה לרחוק תהיה אופטימלית. נכון? * הוצע לי בעין השניה עדשה לקרוב. ואז לא אזדקק למשקפיים בכלל. השאלה שלי האם האופטימלי זה מה שאני רואה היום לרחוק? המנתחת לא אמרה לי את אחוז השיפור. אני מקווה שהסברתי היטב. אני מאוד אודה לך אם תאירי את עיני.... ותסבירי לי. תודה

הראיה שלך אמורה להשתנות בימים הראשונים ולפעמים בשבועות הראשונים. בדרך כלל אחרי כשבוע ניתן לדעת את התוצאה הכמעט סופית. אם הראיה מכוונת למרחק הרי שלקריאה יהיה צורך במקשפיים ולהיפך. רק במקרים יוצאי דופן ניתן לראות גם למרחק וגם לקרוב ללא משקפיים. אחת הדרכים להימנע ממשקפיים היא ליצור פער בין העיניים כשעין אחת מכוונת לרחוק והשניה לקרוב.

02/07/2021 | 21:05 | מאת: צליל

תודה לך. אשאל אותך כדי שאבין. כדי שלא אצטרך שימוש במשקפיים אז עין עם עדשה לרחוק, שכבר יש לי. ועין שניה ישימו לי עדשה לקרוב? ואז צריכה הסתגלות להתרגל? זה אומר שהראיה לרחוק לא אופטימלית? תודה מכל הלב.

הראיה לרחוק תהיה כמו שתהיה לך בעין שכבר נותחה בעוד מספר ימים כשהראיה תשתפר עוד. בעין השניה הראיה צריכה להיות או לקרוב או לטווח ביניים (מחשב, סלולרי). אי אפשר גם טווח קרוב ממש (ספר עם כתב קטן) וגם טווח ביניים, אז צריך לבחור. עדיף לבחור בטווח ביניים כי זה יותר שימושי ומקטין את הפער בין העיניים. נדרשת הסתגלות אבל לפעמים מסתגלים ממש מהר וללא כל בעיה. הראיה עם כל עין בנפרד מונעת ראיה תלת מימדית טובה.

02/07/2021 | 22:36 | מאת: צליל

תודה

02/07/2021 | 22:44 | מאת: צליל

ואם חלילה לא אראה מספיק טוב לרחוק....תמיד אפשר תיקון עם הרכבת משקפיים. נכון???? כלומר משקפיים תמיד תהיה אופציה לשיפור ראיה. ? תודה על ההסבר ועל הנכונות להתייחס לכל פרט בשאלה.

משקפיים הינם תמיד אופציה טובה

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות