קטרקט / מונוויזן / טוריות - נא דעתך

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

31/03/2021 | 10:53 | מאת: סיגל

שלום בת 48, מינוס 8 בשתי העיניים עם קטרקט בשתיהן שכבר החל לפגוע בראיה. האופטומטריסט סבור שבעין ימין אין לי צילינדר ובשמאל הוא 3/4, אך בבדיקה אצל הרופא המנתח נמצא כי הוא 1.5 וסבור שהצילינדר ירד ל-1 בניתוח. הרופא ממליץ על מונוויזן במהלכו את העין הדומיננטית (שמאל) יכוון לרחוק (0 או 0.5-) ואת העין ימין לקרוב (2-). ביומיום אני מרכיבה כל הזמן עדשות מגע ומעדיפה לא להרכיב משקפיים. מה דעתך לגבי הניתוח המוצע וההסתגלות אליו? האם כדאי לבדוק התאמה לעדשות טוריות? הרופא הציע שאם חשוב לי לראות חד לשקול זאת. קראתי שהן עלולות לזוז לאחר הניתוח? אני חוששת. וגם - איזו עין היית מנתחת ראשונה? האופטומטריסט חושב שכדאי את ימין לקרוב ראשונה ואז לדמות בעזרת עדשת מגע את שמאל ולבחון הסתגלות, ואילו הרופא רוצה להתחיל בניתוח עם שמאל אותה מכוון לרחוק. אוסיף ואומר שניסיתי לדמות את הראיה בעזרת עדשות חד פעמיות אך איני רואה חד כנראה בשל הקטרקט. תודה רבה רבה.

לי נשמעת מאד ההצעה של הרופא. הייתי מציעה דבר זהה. גם אני בעד להתחיל עם העין השמאלית שמכוונים לרחוק. כי חשוב לדעת שבאמת הרחוק מדוייק וטוב. אם תרגישי שהראיה לרחוק טובה ומספקת, אפשר בעין השניה לכוון לקרוב.

31/03/2021 | 21:35 | מאת: סיגל

תודה. ומה דעתך לגבי עדשות טוריות אם אמצא מתאימה בבדיוקת? קראתי באינטרנט שהן עלולות לזוז ממקומן?

עדשות טוריות מצויינות ואם הן מסתובבות זה קורה בתקופה המיידית אחרי ניתוח וזה ניתן לתיקון בקלות יחסית. העניין הוא שבמקרה שלך עם התכנון שתארת הן מיותרות

10/04/2021 | 23:15 | מאת: סיגל

הי. הלכתי לרופא שערך לי בדיקות של הצילינדר והמליץ לי על עדשה טורית בעין בה יש לי צילינדר של 1.5. הוא רופא מנוסה מאד אולם אינו משתמש בלייזר בביצוע הניתוח. מה דעתך על כך? האם הלייזר מוסיף משנה זהירות ודיוק בביצוע הניתוח ובמנח העדשה הטורית או שאין זה הכרחי? אלו עדשות טוריות מומלצות? הבנתי שהעדשה היא תוצרת ארהב. תודה

אם בעין שאת משאירה מכוונת לקרוב מדובר על צילינדר של 1 אחרי הניתוח- זה באמת לא חיוני לתקן את הצילינדר הזה. בכל אופן אם החלטת לתקן את הצילינדר זו החלטה טובה גם כן. העדשות הללו יציבות מאד ויש איתן הרבה מאד נסיון. ב-24 שעות הראשונות בעיקר הן עלולות בכל זאת להסתובב על צירן ולעיתים נדירות יש צורך בניתוח של חיוג העדשה לזוית הנכונה. לייזר אינו חיוני ברוב הגדול של המקרים. הוא עוזר מאד במקרים ספציפיים של קטרקט מאד מתקדם ונוקשה, בעיית קרנית של אנדותל, פסאודואקספוליאציה ועוד. עם עדשות טוריות יש לו ייתרון קטן גם כן- מעט עוזר ליציבות של העדשה. אם המנתח שלך מנוסה הרי שהלייזר אינו חיוני.

11/04/2021 | 17:08 | מאת: סיגל

תודה רבה

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות