הוצאת קטרקט מולד בגיל 30

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

06/03/2021 | 17:19 | מאת: יוני

עברתי לפני כחודש לאסיק ב2 העיניים. בעין אחת בריאה לחלוטין אני רואה 6\6 ובעין אחת 30\6 כאשר יש בה קטרקט מולד שכנראה גרם במידה מסוימת לעין עצלה. לא ניתן להעריך במדויק את פוטנציאל הראייה בעין זו, אך בחריר אני רואה 12\6 ורוצה להאמין שאחרי הוצאת הקטרקט (שנמצא גם במרכז העדשה מן הסתם) אוכל לראות אפילו יותר טוב. 1. האם יש סיכוי שבגלל גילי הצעיר (יחסית) אוכל לראות למרחק בינוני וקרוב לאחר הכנסת עדשה מונופוקאלית מכוונת למרחק? (הבנתי שבמקרה כמו שלי שמדובר רק על עין אחת עם רמה מסוימת של עין עצלה לא מומלץ מולטיפוקאל) 2. במידה ולא אוכל לראות למרחק קצר ובינוני לאחר החלפת העדשה, האם ניתן לשפר באמצעות לאסיק נוסף את הראייה לטווחים אלו או אין קשר? 3. מידה ולא אוכל לראות למרחק קצר ובינוני לאחר החלפת העדשה, מה צפוי להיות המספר שאצטרך במשקפיים כדי לראות למרחקים אלו? (סדר גודל, ברור שלא במדויק) תודה רבה!

אני מאד שמרנית בגישה שלי ולא תומכת בביצוע לזיק באנשים שיש להם עין עצלה. בעין העצלה מה הטעם לעשות לזיק אם מיד אח״כ אתה מתכנן לעבור ניתוח קטרקט? לגבי שאלותיך- אחרי ניתוח הקטרקט עם עדשה מונופוקלית, ללא קשר לגיל, אפשר לראות רק לטווח אחד שאליו כוונת עם העדשה המונופוקלית. אחרי הניתוח אפשר לעבור שוב לזיק אם הקרנית מספיק עבה אבל לא הייתי ממליצה לעבור כל כך הרבה ניתוחים בעין. במידה ותראה רק לרחוק אז המספר לטווח ביניים יהיה בערך פלוס 1.75 ולקרוב (לקריאת ספר) פלוס 3 בערך.

06/03/2021 | 17:49 | מאת: יוני

תודה על התגובה המהירה. לגבי הלזיק בעין עצלה - לפני מספר שנים מומחה יעץ שאין טעם להוציא את הקטרקט מכיוון שלטענתו חדות הראייה בעין זו לא תשתנה עקב התפתחות עין עצלה שנוצרה בעקבות הקטרקט המולד. בעקבות זאת, עשיתי את הלזיק במחשבה שאם כבר אשאר עם הקטרקט, לפחות אסיר את המשקפיים שהיו במספר מאוד גבוה (-7) וצילינדר גבוה ב2 העיניים. בביקורת ללזיק עשו לי את הבדיקה עם החריר והבנתי שאכן יש פוטנציאל ראייה גבוה בעין זו (12\6 דרך חריר, עם הקטרקט, כלומר יכול להיות שאפילו יותר טוב) ועל כן אשמח לשמוע את דעתך על איך יהיה הכי נכון להמשיך ? תודה

אם באמת הקטרקט מונע ממך לראות 6/12 אז שווה לנתח. זה כמובן לא דחוף. אני הייתי מכוונת את הראיה למרחק או לטווח ביניים כי אלו הטווחים הכי שימושיים וכל עוד אתה צעיר ועם אקומודציה טובה, תראה לקרוב עם העין הטובה.

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות