שאלה: עדשה טורית או לא טורית

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

25/07/2019 | 10:55 | מאת: לילך

שלום רב, אמא שלי עומדת לפני ניתוח וצריכה להחליט אם "עדשה טורית או לא". האם יש יותר סיכון בהשתלת עדשה טורית (שגם מתקנת צילינדר)? - על פני עדשה רגילה (לא טורית) שבעיקר תתקן את הקטרקט? יש לציין שאמי רגילה למשקפיים ןאין לה רצון מיוחד להסיר אותם. תודה. השאלה בעצם: האם יש יותר סיבוכים אפשריים עם עדשה טורית על פני רגילה.

לקריאה נוספת והעמקה

כעיקרון הניתוח זהה למעט העניין של המיקום של העדשה. לפני הניתוח מסמנים את הזוויות והצירים על העין ובניתוח משאירים את העדשה בזוית המתוכננת. צריך לזכור שלעיתים נדירות יש צורך בחיוג העדשה במקום בניתוח קטן נוסף. בנוסף במקרה של סיבוך בזמן הניתוח, לעיתים לא ניתן להשתיל את העדשה המתוכננת.

25/07/2019 | 18:22 | מאת: לילך

תודה! אז אם לאמא שלי לא אכפת להישאר אח"כ עם משקפיים ורק רוצה לתקן את העכירות של הקטרקט ולא בהכרח את הצילינדר. אז היא יכולה "להסתפק" בעדשה הרגילה? החלטה לא פשוטה, כי אין לנו את הידע המספיק.

התשובה לשאלה זו תלויה בגובה הצילינדר. צילינדר מעל 2 דיופטר הוא משמעותי וככל שהצילינדר עולה הוא מפריע יותר לאיכות הראיה. כשהתיקון של הצילנדר הינו בתוך העין, איכות הראיה עולה. מצד שני צילינדר של 2 ומטה יכול בזוויות מסויימות להוות יתרון מכיון שהוא מקנה מעין מולטיפוקליות לקרנית ולעיתים מאפשר ראיה מקרוב ללא צורך במשקפיים.

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות