טסט גלוקגון עם פרימניג

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

06/12/2019 | 14:26 | מאת: יפעת

הופנתי לטסט גלוקגון לבת 11.5 (135 ס"מ). הטסט עם פרימניג ונתנו לי לתת לילדה אסטרוגן 5 ימים קודם לבדיקה. לשם מה האסטרוגן? אני חוששת לתת אותו כדי לא לשפעל התבגרות מינית לפני שהגוף הגיע לזה לבד. האם הפרימיניג הוא חובה? לצורך מה נותנים אותו?

לקריאה נוספת והעמקה

החל מגיל מסויים ללא התבגרות הורמון גדילה מגיב לגרוי הפרשה נמוך מהרגיל. על כן מחייבים לתת אסטרוגן לפני טסט

07/12/2019 | 18:59 | מאת: יפעת

אוקי, אבל במצב כזה עדין של התחלת ההתבגרות המינית אני חוששת שההורמון יתניע את ההתבגרות המינית טרם זמנה ואז שכרנו יצא בהפסדנו. בצילום כף יד שעשינו לה בגיל 10 ושמונה חודשים, גיל העצמות היה מתאים ל 8 שנים ועשרה חודשים. היום היא בת 11 ו 8 חודשים.

כאשר מבצעים טסט להורמון גדילה שלא לפי הכללים, לא מקבלים אישור לטיפול

09/12/2019 | 17:06 | מאת: יפעת

מבינה לצערי, ברשותך עוד מספר שאלות: 1. האם יש בסיס לחשש שלי שמתן אסטרוגן בגיל הזה ישפעל התבגרות מינית בטרם הייתה מתקבלת ללא מתן האסטרוגן? 2. האם אני מבינה נכון וככל שתוקדם ההתבגרות המינית אז הגדילה תיפסק יותר מוקדם, קרי נגיע לגובה סופי יותר נמוך ממה שהיינו מגיעים באותם נתונים עם התבגרות מינית יותר מאוחרת. 3. בהינתן שהתשובה חיובית לשאלות האלו, מה בכל זאת ההתוויות שימנעו את מתן אסטרוגן, שהרי אם הייתי פונה נגיד לפני שנה היו בודקים ללא מתן אסטרוגן וכביכול אופן הבדיקה מרע עם המטופלת במקרה הזה. 4. האם אנחנו לא מצפים לראות הורמון גדילה בגיל הזה ברמה סבירה גם טרם ייצור טבעי של אסטרוגן? ככל וכן מדוע בעצם לא מספקת האבחנה שחסר הורמון הגדילה בלי קשר לאסטרוגן?

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים