חוסר פעילות בלוטת התריס

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

11/08/2019 | 08:25 | מאת: עידן

הילד שלי בן חודש וחצי. נולד פג. לפני השחרור מבית החולים נאמר לנו שצריך לקחת אלטרוקסין 22 מג. לאחר חודש רופאה בקופת החולים( אנדוקרינולוגית) אמרה שיכול מאד להיות שטעו בהבחנה. הורדנו את המינון, בגדול אין שאלה רק בלבול מסויים. לא נאמר לנו במה מדובר לא דיברו איתנו על התרופה תופעות לוואי וכו'. רק דרך האינטרנט אני לומד כוד ועוד פרטים( די מלחיצים). האם יכול להיות שטעו בהבחנה? האם בטוח להמשיך ולתת לילד במצב כזה את התרופה וזה לא יוצר סיכון? הודה לתשובתך .

לקריאה נוספת והעמקה

1) "טעו באבחנה" מילים שאין מאחוריהם כלום וגם אי אפשר לתת חוות דעת לרופא שולחים עובדות: ערכי המעבדה היו: TSH=?? FT4=?? למה חשדו שאולי יש טעות? 2) "הורדנו את המינון" מה זה הורדנו את המינון? הפסקנו את התרופה? נתנו חצי מינון?? ברגע שאתה אומר אולי טעו באבחנה יש גם אפשרות שלא טעו. אם טעו ונתנו טיפול זה אין נזק. אםלא טעו והפסקת טיפול. ככל שההפסקה ארוכה יותר,סיכוי גדול לנזק במוח של הילד. באופן דחוף יש לפנות לאנדוקרינולוג ילדים עם התינוק והבדיקות. לידיעתך, לתינוק שיש תת פעילות של בלוטת תריס, לא רואים כל סימן חריג עד גיל 2-3 שנים ואז מאוחר מידי לתקן. בתינוק עם חשש לתת פעילות של בלוטת התריס, לאחר שוודאתי את הבעיה, אני שולח אותו מידית למיון ילדים לבית חולים כדי לחזור על בדיקות ולהחליט על אבחנה. בעולם אם בתינוק אין בטחון שיש תת פעילות או אין ואי אפשר להגיע להחלטה במקום, נותנים טיפול עד גיל 2.5-3 ורק אז מפסיקים טיפול. מתן טיפול באלטרוקסין ללא צורךאם הוא במינון סביר, אין תופעות לוואי. אי מתן אלטרוקסין בשנה הראשונה של החיים כאשר יש תת פעילות של בלוטת התריס גורמת לתקלה בהתפתחות המוח.

11/08/2019 | 12:43 | מאת: עידן בר-און

שהיה בן 10 ימים tsh היה 51.05, t3 5.54. לאחר שימוש בתרופה באבקה מינון 25 מיל' עד שהתינוק היה בן חודש tsh 0.14 t3 6.01. רופאה המליצה על הורדת המינון( אנדוקרינולוגית) ואמרה שיש סיכוי שטעו בהבחנה. השאלה האם יש דבר כזה שטעו? בנוסף שאלה נוספת האם התרופה עלולה לגרום לסוג של נמרצות יתר אצל בתינוק( איפראקטיביות) ביחס לתינוקות אחרים?

1) לא משתמשים בדרך כלל בבדיקת T3 בהערכת תפקוד בלוטת התריס. כבר ראיתי מקרים בהם TSH היה מאד גבוה50-100 ו FT4 מאד נמוך ולעומת זאת T3 היה באמצע תחום הנורמה בודקים TSH ו FT4. לא נתת תשובות של FT4 2) כל ילד וכל תינוק צריך מינון אחר לשם איזון. ישלי תינוקות המאוזנים על 25 מיקרוגרם 3 פעמים בשבוע. המינון הראשוני לא תמיד מתאים לתינוק. על כן באופן רגיל בודקים כל 3 חודשים TSH ו FT4 3) בדיקת דם מבצעים 3 שבועות לאחר שינוי מינון. רק אז הרמה בדם מתייצבת 4) אם יש ספק האם התינוק צריך או לא צריך טיפול בהורמון בלוטת התריס, מקובל בעולם לתת טיפול עד גיל שנתיים וחצי. להפסיק טיפול לחודש כדי לבדוק אם התינוק צריך או לא צריך טיפול הוא מסוכן לתינוק, כי ההורמון חיוני להתפתחות המוח . ואם הוא צריך ולא נתתם גרמתם נזק. לגבי התינוק שלכם: א) לא נתתם את הבדיקות הנכונות ב) באתר ניתן לתת הסבר תאורטי. אבל לעולם לא מקבלים הוראות טיפול לגבי התינוק שלכם- זה מסוכן

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים