התפתחות מינית ילדה בת 9.4 חודשים

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

28/05/2019 | 21:37 | מאת: לימור

הבת של בת 9.6 התחילה לפני חודשיים להניץ שדיים. אני יודעת שמבחינת האנדוקרינולוגיה זה נחשב תקין. אבל אני יודעת שזה כן יפגע לבת שלי בגובה הסופי. בצילום יצא גם גיל עצמות מתקדם בשנה. מישהי המליצה לי מניסיון על תרופה אנטי הורמונאלית בשם פמרה. (זו תרופה שבדרך כלל משתמשים בה למניעת סרטן) אומרת שכל שאר הזריקות והקורטיזול לא עוזרות להאט סגירת לוחיות, להיפך, עלולות לפגוע מעט בגובה במיוחד בגילאים הגדולים יותר. מניסיון אישי אומרת שהפמרה הייתה הכי יעילה במשפחתה (כמה בנות טופלו בזריקות, ואחת בפמרה). האם התרופה בטוחה? האם אכן יש מחקרים על יעילותה?

לקריאה נוספת והעמקה

1) אין לי שום מידע רציני על בתך שיוכיח לי שתחילת התבגרות בגיל 9.6 יפגע בגובהה הסופי. כדי לוודא זאת צריכים נתונים נוספים. עלייך לפנות לאנדוקרינולוג ילדים שיחשב זאת. השם הוכר יותר של פמרה הוא לטרוזול. תרופה זו אינה משמשת לעיכוב התבגרות אלא לעיכוב התקדמות גיל העצמות. לאחר שמבררים , אם גיל העצמות באמת מתקדם, מבררים מה הסיבה להתקדמות, אם יש הצדקה לשימוש בתרופה, יש צורך לקבל אישור מיוחד לשימוש בתרופה פמרה אינה הטיפול המקובל בעיכוב

03/06/2019 | 19:47 | מאת: לימור

גיל עצמות מתקדם בשנה הוא לא מידע רציני? גובהה 1.39 וכעת אנחנו עומדים לבצע גם בדיקת דם. האנדוקרינולוגית לא מתרגשת.. מבחינתה אם בתי לא תצא גמדה הכול בסדר! לא רצתה לתת לי בדיקות דם..לקחתי מרופא משפחה, לכן גם אפנה לאנדוקרינולוג פרטי.

03/06/2019 | 19:52 | מאת: לימור

אם היא תקבל עוד שנה וחצי מחזור כמו שהאנדוקרינולגית העריכה (גיל11) אז זה אומר שהיא תסיים גדילה בגיל 13.

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים