שאלה בנוגע למיקרופניס מאובחן
דיון מתוך פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, בני בן 3.5 אובחן עם מיקרופניס (1-1.5 ס"מ) בגיל מאוחר יחסית- שנה. הוא קיבל טיפול הורמונלי שאכן הראה גדילה של הפין בעת הטיפול אך מעט לאחר סיום הטיפול הפין קטן בחזרה (כנראה סתם היה נפוח מההורמונים). האנדוקרינולוג אמר שאין מה לעשות עד גיל ההתבגרות. האם זה אכן כך? אנחנו ממש מודאגים. הפין ממש קטן ואני ממש חוששת שזה יפגע בבני. תודה רבה!
1) בקשר לאבחנה- במצב זה יש לבדוק את הגדילה ולוודא אם יש חוסר הורמונלי גם בהורמון גדילה וגם בהורמוני מערכת המין. רק לאחר בדיקות אלה, ניתן לדון על ההמשך 2) הטיפול במתן הורמון להגדלת הפין יעיל עד גיל שנה ומעט פחות עד גיל שנתיים בגילאים מעל גיל שנתיים לא מוכרים לי דיווחים על יעילות 3) בכל ילד המטופל להגדלת הפניס, יש נסיגה מסויימת, אך לא מלאה לאחר הפסקת הטיפול.