רמות נמוכות של DHEAS

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

20/02/2018 | 15:39 | מאת: עידן

שלום רב. אני חייל בן 20 עם רקע של היפוגונדיזם בגיל ההתבגרות ועיכוב בגדילה. טופלתי בעבר בזריקות טסטוסטרון והייתי במעקב אנדוקרינולוגי ברמב"ם. לפני כשבועיים עשיתי בדיקות דם על מנת לבדוק את רמת הטסטוסטרון. בבדיקה יצא טסטוסטרון תקין (15.5) אולם רמה נמוכה של DHEAS (6.1) רופא היחידה שלח אותי לבצע שוב את הבדיקה ויצאה הפעם רמה אף יותר נמוכה (4.5). רופא היחידה הפנה אותי לאנדוקרינולוג, אך התור שלי יהיה רק עוד חודשיים. אני קצת חסר סבלנות, אז פניתי לפה בתקווה שאולי תוכל לתת לי מענה בנושא. ברשותך כמה שאלות: 1. מה זה בעצם אומר שהרמות של ההורמון נמוכות? הבנתי שזה קשור לייצור הטסטוסטרון, אולם רמת הטסטוסטרון תקינה. 2. מה יהיה ההבדל בין רמות נמוכות של ההורמון לבין רמות תקינות? איך ההבדל מורגש? 3. יש טיפול לבעיה? תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה

1) הקשר לטסטוסקורון אינו כזה אמיץ כמו שאתה חושב 2) אם DHEAS נמוך אני בודק את פעילות בלוטת יותרת הכיליה. כדאי לפנות לאנדוקרינולוג גם עם תשובה של CORTISOL בקש מהרופא ששלח אותך לאנדוקרינולוג לתת לך הפניה לבדיקה זו

21/02/2018 | 15:45 | מאת: עידן

תודה על התשובה המהירה דוקטור בדקתי גם את רמת הקורטיזול. תוצאה שיצאה הינה 339, ממש באמצע (טווח בין 138-680). כמו כן נבדקה גם רמת הפרולקטין שיצאה מעט גבוהה (12.9) יש טעם לבדוק לפנות לרופא אנדוקרינולוג?

הבעיה היא שאני לא בדקתי אותך ואינני יודע מה הממצאים בבדיקה גופנית. לעיתים מי שבדק אותך לא מגלה לך הכל על סיבת ההפניה. על כן אינני יכול לשלול את הצורך לפנות לאנדוןקרינולוג.

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים