מדוע בישראל מחסנים פי 2 יותר מיפן/פינלנד וכו?

דיון מתוך פורום  חיסונים לילדים

29/11/2015 | 14:48 | מאת: שלום

ביפן 14 מנות חיסון בשנת נחיים הראשונה לעומת 34 בישראל. גם במדינות נוספות באירופה - למשל פינלנד פחות מחצי מנות חיסון מאשר בישראל. מדוע זה? האם היפנים והפינים חסרי אחריות או שבישראל מגזימים?

לקריאה נוספת והעמקה
03/12/2015 | 19:03 | מאת: לשלום

בדקתי את תכנית החיסונים העדכנית ביפאן ובפינלנד. לא 14 ולא חצי מנות חיסון בהשוואה לישראל אלא 25-27 מנות חיסון כולל חיסונים שאינם ניתנים בישראל.

שלום שלום, אני מצרף את הלינקים לתוכניות החיסון של שתי המדינות, לעיונך. http://japanhealthinfo.com/child-health-and-childcare/vaccination/ http://www.euvac.net/graphics/euvac/vaccination/finland.html תגלה, לאחר עיון, כי הן אינן כה שונות מתוכנית החיסון בארץ, זאת בעקבות העובדה כי כל משרדי הבריאות מתבססים על אותם הנתונים... עם זאת, ישנה שונות-מה בין התוכניות. אין מדובר בהגזמה או ברשלנות של מדינה זו או אחרת, אלא בשונות אפידמיולוגית של מחלות שונות באזורים גאוגרפיים שונים. נכנסים להחלטות גם מרכיבים תרבותיים ופיננסיים. לדוגמה - בשתי המדינות הנ"ל נהוג חיסון ה-BCG כנגד שחפת, אשר אינו נהוג בארץ, משום שבארץ שחפת שכיחה הרבה פחות. לעומת זאת בארץ מחסנים כנגד צהבת A, אשר שכיחה בארץ, בניגוד לפינלנד או יפן. בברכה,

מנהל פורום חיסונים לילדים