דלקות גרון חוזרות

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

04/01/2012 | 13:21 | מאת: איריס

שלום, ביתי בת ארבע וחצי, בגיל שנה עברה ניתוח להסרת שקד שלישי. כיום יש לה שקדים מוגדלים והיא סובלת מדלקות גרון בערך 5 פעמים בשנה בשנתיים האחרונות. כמעת תמיד משטח הגרון חוזר שלילי ורופאת המשפחה מציינת שהדלקת היא ויראלית. היא לא נוחרת בלילה ואין קושי בבליעה, רופאי א.א.ג גרון שראו אותה בשנתיים האחרונות לא המליצו על ניתוח. חשוב לי לציין שהיא באופן כללי "רגישה" ובערך אחת לחודש יש לה וירוס כלשהו. שאלתי היא האם ניתוח לכריתת השקדים יכול להוריד את תדירות דלקות הגרון והוירוסים בכלל? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום איריס ניתוח שקדים מומלץ במקרים של דלקות שקדים חיידקיות חוזרות. במידה והילדה סובלת מזיהם וירלי חוזר של דרכי הנשימה לניתוח לא תהיה השפעה על כך. יתכן והסיבה ל"דלקות החוזרות" היא תסמונת PFAPA. זוהי מחלה דלקית חיסונית שמתבטאת בדלקות גרון חוזרות המלוות בחום גבוה, אפטטות בפה ומשטחי גרון שליליים. מנה בודדת של סטירואידים מפסיקה את הדלקת אך לא מונעת את החזרות. רצוי להתייעץ עם רופא הילדים / אאג בקשר לכך ולקחת נוגדנים לרמות נגד סטרפטוקוקים (ASO) בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 050-4039348 www.drgordin.co.il

05/01/2012 | 10:20 | מאת: איריס

שלום ד"ר גורדין ותודה רבה על תשובתך. תוכל בבקשה לפרט לגבי הנוגדנים לרמות סטרפטוקוקים? במה בדיוק הם מטפלים והאם הם ניתנים כטיפול מונע או רק במצב של מחלה? לגבי תסמונת PFAPA איך מאבחנים אותה? בעבר שמעתי עליה מרופא אאג שגם הסביר שברוב המיקרים היא עוברת עם הגיל לקראת גיל 6. האם זה נכון? תודה.

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים