פענוח בדיקת שמיעה לפני ניתוח כפתורים

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

27/10/2011 | 12:21 | מאת: אורנה

שלום רב בני בן שלוש וחצי מועמד לניתוח כפתורים אחרי אבחון של ירידה בשמיעה ונוזלים באוזניים. בחודש החולף לקראת הניתוח חשתי הקלה ניכרת בשמיעה ולכן היום ביצעתי שוב בדיקת שמיעה. האם התוצאות הללו הן בנורמה: ? שיתף פעולה טוב, תגובות עקביות LT normal to mild low tone cond hl RT normal to slight low tone cond hl RT 15 Lt 15 ) s.r..t loto( אשמח לתגובה כמו כן האם יתכן שרופא שולח למיתוח שקד שלישי בלי צילום ורק על בסיס בדיקה? מדובג במומחה בעל שם.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אורנה בדיקת השמיעה תקינה כך שניתוח צינוריות אינו חיוני כעת. ניתן בהחלט לעשות אבחון של שקד שלישי מוגדל גם ללא צילום. השאלה כעת האם גם ניתוח זה הכרחי. במידה ואין נחירות, שינה עם פה פעור ונזלת כרונית ניתן להמשיך לעקוב בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 050-4039348 www.drgordin.co.il

28/10/2011 | 00:24 | מאת: אורנה

תודה רבה. יש נחירות קלות בתחילת הלילה אך ישן טוב בערך 11-12 שעות וללא נזלת ויש רופא שזיהה כי בני נושם מהפה. ( הוא נרדם עם מוצץ עדיין ולכן לא נושם מהפה בזמן זה). לפי מיטב הבנתי וחומר שקראתי כל מערכת הא.א.ג מתייצבת סביב גיל 5-6 כך שגם השקד השלישי וגם הצינורית שבין האף לאוזן והדלקות - הכל נרגע. לפיכך טיפול נקודתי (במידה ויהיה) יותר הגיוני מאשר ניתוח מניעתי. המניע הראשוני היה ירידה בשמיעה וואז נוספו הנוזלים והשקד השלישי והחשש לעור תוף שקוע אבל אם השמיעה השתפרה סביר שיתר הדברים בהתאם.פ כתוצאה מייבוש הנוזלים. הוא טופל בהומאופטיה וגם בתרופת סינגולר ללעיסה ומסטיקים ( כן כן). האם מצב מתמשך של תנודות בכמות הנוזלים ומידת השמיעה הוא בעייתי? הילד מפותח ושפתו עשירה וללא כל דופי וכמו כן האם יש נזק במה שציינץ כלומר נחירות ופה פתוח? סליחה על ההודעה הארוכה פשוט יש לנותור לניתוח ואני מבולבלת.

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים