דלקות גרון ויראליות חוזרות אצל ילד בן 4

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

18/10/2019 | 23:06 | מאת: שרלה-1

שלום בני בן 4 ובחודשים האחרונים סובל מדלקות גרון כל חודש. בכל פעם מבצעים משטח גרון מהיר ומשטח גרון רגיל והם חוזרים עם תשובה שלילית למעט חודש יולי אשר יצא משטח חיובי (משטח מהיר). הדלקות מלוות בחום גבוהה מעל 39 ונמשכות כמעט שבוע בכל פעם. הילד סובל מאוד מכאבים ולמעט נורופן ואקמול אין לי איך לעזור לו. האם יש איזה שהוא טיפול למנוע דלקות ויראליות או לטפל בבצקות בגרון על מנת להקל על הבליעה ולהפחית את הסבל?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב ראשית אתם נוהגים נכון בנטילת משטח גרון בכל אירוע של מחלת חום. תדירות גבוה של מחלות חום , כאבי גרון ומשטחים שליליים יכוה להצביע על PFAPA . זאת סוג של מחלה ממקור לא ברור שאופיינית לילדים ומתבטאת בהתקפי חום וכאבי גרון. בפעם הבאה להעלות אפשרות זאת מול רופא הילדים ולשקול מתן סטירואידים.

02/11/2019 | 00:59 | מאת: שרלה-1

שוב שלום ותודה רבה על המענה בפורום היום בשעות הערב בדיוק 3 שבועות מהדלקת גרון האחרונה הילד העלה חום 38.5 והתלונן על כאב גרון בדקתי עם פנס והגרון היה בצקתי ונפוח ועם תפליט של מוגלה. התייעצתי עם רופאת ילדים מטעם כללית און ליין וסיפרתי לה כי הרופא משפחה שלנו חושד שמדובר ב pfarap היא שלחה לי מרשם ל בטנזול ואמרה לי לתת לו 4 כדורים של 0.5 מ״ג מומסים בכמה טיפות מים. שלוש שעות לאחר מתן הבטנזול החום נעלם ומהגרון נעלמו סימני הדלקת והנפיחות. 1. האם ניתן לאמר כי זוהי אבחנה חד משמעית לpfarap 2. האם מומלץ לבצע איזה שהם בדיקות מקיפות על מנת לשלול דברים אחרים? 3. לפני שבוע ביצענו ספירת דם כשהיה בריא (שבועיים לאחר דלקת גרון ויראלית) התוצאות היו תקינות למעט הבדיקות הבאות Mcv- 74 Ply-566 Hb-11.5

02/11/2019 | 01:02 | מאת: שרלה-1

הכוונה ל plt-566

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים