המלצות לדיקור מי שפיר

דיון מתוך פורום  אבחון טרום לידתי וייעוץ גנטי

15/11/2020 | 22:20 | מאת: מילה

שלום , בת 36 , נורא חוששת מהבדיקה של הדיקור כשאני שואלת נשים אחרות בגילי אם עשו את הבדיקה אני מקבלת תשובות בסגנון " הרופא המליץ לי לא לעשות כי בדיקות תקינות" לא מצליחה להבין איפה ניתן לקבל המלצות כאלה? כי גם אצלי תוצאות תקינות והרופאים שאני אצלם מפחידים אותי עד לחרדות ... לא משנה מה יצא בבדיקה אני רק שומעת מי שפיר. אם תקינות הבדיקות לא משקפות בריאות עובר איך ייתכן שרופאים ממליצים לא לעשות בדיקה ? או שפשוט יש רופאים שמפחדים לייעץ לא לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום כל בדיקות הסקר בהריון (בדיקות הדם למיניהן) מגוונות בעיקר לתסמונת דאון ואולי לעוד 2-3 הפרעות כרומוזומיות. גם סקירת מערכות תקינה וגיל צער לא מבטיחות עובר ללא בעיה. הסיכון נמוך אך לא אפס. והדרך היחידה לשלול זאת היא בדיקות מי שפיר וציפ גנטי. בפעולה זו יש סיכון קטן להפלה. לכן החלטה היא מאוד אישית. אם יש התלבטות, מציעה לגשת ליעוץ גנטי אישי שיעזור לך בקבלת החלטות. בהצלחה

16/11/2020 | 10:51 | מאת: מילה

קודם תודה על התשובה זה בידיוק מה שאני לא מצליחה להבין מה עוזר יייעוץ גנטי אם על סמך בדיקות לא ניתן לקבוע , היועץ יוכל להגיד לי אם כן או לא לעשות דיקור? על סמך מה עם בדיקות שעשיתי לא נותנות שום אינדיקציה ? גם לגבי ה3 תסמונות שזה כן בודק אומרים לי שזה לא אומר כלום ורק מי שפיר , אז למה הסקרים האלה?

מנהלי פורום אבחון טרום לידתי וייעוץ גנטי