תיקון מסתם מיטרלי בעקבות דליפה קשה

דיון מתוך פורום  ניתוחי לב

27/11/2022 | 15:16 | מאת: אבנר

שלום פרו' בולטין גילי 47. עקב דלליפה קשה והרחבת העליה השמאלית הומלץ לי לטפל במסתם. הייתי שמח לקבל תשובה לכמה שאלות באופן כללי: 1. האם יש יתרון לניתוח לב פתוח על פני ניתוח זעיר פולשני? 2. יש אפשרות לתקן בצינתור? 3. עלים מיקסומטוטיים, אפשר לתקן? 3. אם מכניסים טבעת או קליפ, למה לא צריך תרופות לדילול דם כל החיים (הסיבה היא שזה מתכסה ברקמה?) 4. מה הסיכוי שאחרי התיקון הדליפה תחזור? 5. תוחלת החיים הממוצעת אצל מי שתקנו לו את המסתם היא כמו אדם רגיל? 6. לאילו נזקים בריאותיים עלולה לגרום המנעות מטיפול רפואי והשארת המצב כפי שהוא (שוב, בכללות)? תודה רבה!

05/12/2022 | 09:27 | מאת: אבנר

שאלה נוספת: במידה ומחליפים את המסתם, האם לאור ההתקדמות בהפחתת הסיכונים בניתוח לב נכון להחליף למסתם ביולוגי, על אף הגיל הצעיר יחסית, כי עדיף לעבור בעתיד ניתוח נוסף (ואולי צינתור?) מלקחת עשרות שנים קומדין?

אבנר שלום על מנת לתת לך תשובה מעמיקה ויסודית אני צריך לראות אותך ואת בדיקות האקו שלך. בקצרה, ניתוח לב פתוח או זעיר פולשני, מאוד דומים. ההבדל העיקרי הוא בגודל החתך הניתוחי. יש יתרונות וחסרונות לכל שיטה, במידה ומטרת הניתוח היא תיקון (וזה מאוד חשוב בגיל 47) אז אני בדרך כלל ממליץ על ניתוח רגיל על מנת לשפר בעוד כמה אחוזים את סיכויי התיקון. בדרך כלל סיכויי התיקון סביב 95%. יש אפשרויות לתקן בצנתור, אך בגיל 47 יש יתרון חד משמעי לתיקון בניתוח ותיקון בצנתור מאוד לא מומלץ. הסיבה העיקרית, אם התיקון מוצלח בגיל 47, הוא ישאר כזה לשנים רבות ועד בכלל. אם מתקנים את המסתם ( וניתן לתקן גם עלים מיקסומטוטים) אין צורך בקומדין. תוחלת החיים לאחר תיקון מוצלח כמו של אדם בריא. אם יש אינדיקציה לניתוח (המלצה לפי הקריטריונים) דחיית הניתוח יכולה לגרום לירידה בתפקוד הלב, פרפור עליות וקיצור תוחלת חיים. אני מאוד ממליץ להגיע באופן אישי על מנת לקבל ייעוץ יותר מסודר ומתאים. אפשר לתאם מול מזכירתי ברמב"ם במספר מטה. בברכה פרופ' גיל בולוטין 047772631

אבנר זאת שאלה מצוינת. בגיל 47 בדרך כלל עדיף מסתם מכני, בגלל שבגיל צעיר (47) המסתם הביולוגי נהרס מהר יותר, בערך תוך 7-10 שנים בלבד. בכל מקרה, זאת החלטה שלך ולכן חשוב לדבר עם המנתח ולהבין את היתרונות והחסרונות של מסתם ביולוגי לעומת מכני. גיל

20/12/2022 | 22:51 | מאת: אורן

אבנר שלום אני גם עברתי ניתוח לב פתוח להחלפת מסתם מיטרלי בתל השומר. בניתוח מלא. זה מאפשר סיכוי טוב לתיקון ארוך תווך יש לשמור על אורך חיים בריא . לעניות דעתי לא ניתן לוותר על הניתוח כי חוסר טיפול רק יחמיר את המצב . אורן.הרבה בריאות תוכל לייצור קשר במייל אם תרצה.

מנהלי פורום ניתוחי לב