הסקה על איכות ביציות
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אשמח לתשובה בת 33 ברקע אנדומטריוזיס . 3 הזרעות שנעשו לא צלחו ואחרי 2 שאיבות שבמהלכן באחת נשאבו 6 ביציות והופרו 4 אך רק 2 היו מתאימים להחזרה כאשר בהחזרה ראשונה הריון כימי. שאיבה שנייה נשאבו 7 ביציות הופרו 2 ורק עובר אחד היה מתאים להחזרה באיכות בינונית. הריון נקלט אך בוצעה הפלה בשבוע 8 עקב שק ריק. מטופלת במינונים נמוכים יחסית עקב גירוי יתר שהתפתח במתן הורמונים לפני הזרעה ראשונה. האם זה שביציות אינן מופרות אומר שיש בעייה באיכותן? איך ניתן לדעת זאת? בנוסף לפני שנה וחצי בוצעה בדיקה בדיקת האם הערך עלול להשתנות דרסטית משנה לשנה? הערך מלפני שנה וחציFSH=8.5
רמות FSH לא מלמדות הרבה על איכות הביציות. ביצית שאינה מופרה יכולה ללמד על איכות הביציות או הזרע.