שאלה למתחילה
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. קראתי כי בדיקת הלפרוסקופיה היא המהימנה ביותר לאבחון אנדומטריוזיס. האם כל אישה, טרם טיפולי IVF נשלחת לבדיקה מהסוג הזה? מה בעצם ניתן לאבחן בעת ביצוע היסטרוסקופיה אבחנתית (שלמיטב הבנתי אינה זהה ללפרוסקופיה)? אשמח להבהרה. תודה.
בלפרוסקופיה מתבוננים באגן ואכן זו הבדיקה המדויקת ביותר לאבחון אנדומטריוזיס. מאחר והאבחנה בד"כ לא תשפיע על ההחלטה להפנות אותך להפריה, ומדובר בניתוח של ממש תחת הרדמה כללית, לא מקובל לעשות אותה באופן שגרתי, אלא בעיקר עבור נשים שסובלות מכאבים בלתי נסבלים או לאלה שסובלות מציסטות קשות בשחלות. היסטרוסקופיה הינה בדיקה פשוטה, ללא הרדמה, שמאפשרת להתבונן בחלל הרחם ולשלול ממצאים כמו פוליפ, שרירן או מחיצה בחלל הרחם.