גושים בשד - שחלות פוליציסטיות וגלולות
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. אני בת 29. יש לי שחלות פוליציסטיות. לקחתי גלולות ב11 השנים האחרונות גם בתקופות בהן לא קיימתי יחסי מין, כך הומלץ לי בכדי שאקבל מחזור סדיר. לפני ארבע שנים התגלו לי שלושה גושים בשד, שניים הם ריקמה מעובה ואחד הוא גידול שפיר. לפני 8 חודשים בערך הפסקתי לקחת גלולות מסיבות שונות, בינהן החשש שהן אלו שגרמו לגושים לצמוח. לפני שבועיים התגלו לי שני גושים חדשים בשד השני. רציתי לדעת האם יש קשר בין הגלולות לצמיחת הגושים, או דווקא להיפך (הרופא אמר שצמיחת הגושים יכולה להיות קשורה לפרוגסטרון - ולהבנתי אשה עם שחלות פוליציסטיות לא מייצרת פוגרסטרון) האם לחזור לקחת גלולות? האם טוב שאמנע מהן?
כיום נטילת גלולות בד"כ מומלצת למי שיש שינויים פיברוציסטיים בשדיים, כמובן בהמלצת רופא.