pgd - כן או לא?
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לבעלי יש חסר בכרומוזום Y (בגודל 1500kb) באזור AZF-c, הכולל חלקים מהגנים DAZ2, BPY2, ואת הגנים CDY1B ו- CDY2A. אנו לפני הפריית icsi (מדד הזרע שלו נמוך). כעת אנו בדילמה: האם לעשות בחירת עוברים בשיטת pgd על מנת להימנע מהולדת בנים עם בעייה בכרומוזום Y (כפי שיש לבעלי)? מצד אחד הרופא שמטפל בי (רופא פוריות) הסביר לי שיש בכך סיכון שכן לוקחים תא מתוך ההפרייה ועל כן זה מוריד את הסיכוי לקליטת הריון תקין. מצד שני בייעוץ pgd הרופאה אמרה שהיא ממליצה להימנע מהולדת בנים, אלא להביא רק בנות. ואין בכך שום סיכון להריון תקין. אז האם יש בכך סיכון, או אין? אודה לתשובתך.
ב- PGD הסיכון לעובר לא תקין קטן, אבל התהליך מפחית את הסיכוי שהעובר ישתרש ויושג היריון.