האם לבצע צילום רחם?
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום פרופ', בת 44.5, IVF, בעקבות 2 הפלות בשנה האחרונה, שבוע 8 דופק עובר הופסק ושק עובר שבוע 5 שלא התפתח. הופסקו 2 ההריונות ע"י ציטוטק. בהיסטרוסקופיה שבוצעה לאחר מכן נרשם בחלל הרחם קיים קפל רירית זעיר אחורי שהוסר חץ מול קשתי. להערכתי אין כל משמעות קלינית לממצא ה- US. אני שוקלת מעבר לתרומת ביצית. האם לדעתך לפני שמתחילים בתהליך צריך לעבור צילום רחם? או שמספיק שאעבור US וגינאלי ע"מ לשלול פוליפ. והאם ההפלות התרחשו בעקבות קפל רירית זעיר? או בגלל הגיל? אודה לתשובתך ערב טוב
סביר להניח שההפלות התרחשו בעקבות הגיל ולא בגלל קפל רירית זעיר. אין לי מספיק נתונים אבל לא ברור למה יש לך צורך בצילום רחם אצלך.
בגלל שאני שוקלת מעבר לתרומת ביצית, רוצים לשלול שמהחצוצרה תנזול דלקת שתקשה על השתרשות העובר האם יש הצדקה לעשות צילום רחם? תודה