מניעת גירוי יתר שחלתי
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום וברכה, אני בת 29 עם שחלות פוליצסטיות . לאחר שנה של 8 סבבים עם איקקלומין , גונאל ומנופור מתוכם 3 סבבים עם הזרעה עברנו לIVF. בחודש הקודם עשיתי שאיבה בפעם הראשונה לאחר שבוע וחצי של גונאל 150 ואורגלוטרן. נשאבו 8 ביציות. לאחר השאיבה התפתח גירוי יתר שחלתי השחלות היו מוגדלות (110 מ"מ) והיה נוזלים בכמות רבה בבטן העליונה ובאגן (בימים אלו עליתי במשקל כ5 קילו) בוטלה החזרה. לאור הנתונים איזו דרגת חומרה של גירוי זה נחשב? האם זה הגיוני שיתפתח גירוי כשנשאבו כמות קטנה כזו של ביציות? מה ניתן לעשות כדי למנוע מקרה כזה בפעם הבאה? אם ינתן מינון נמוך אז יבשילו כמות קטנה עוד יותר של ביציות לא? תודה על תשובתיך!
תלוי מה היו רמות האסטרדיול. על ידי מתן דקאפפטיל במקום אוביטרל ניתן למנוע גירוי יתר שחלתי.