החזרת קפוא- האם ביוץ מדומה או שיכול להיות גם אמיתי?

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

26/09/2020 | 09:14 | מאת: רומי

שלום פרופסור זיידמן, ביום ראשון החזרת קפוא בלסטרו pgd. נטלתי אסטרופם מיום 3 לווסת שלוש פעמים ביום ועשיתי בדיקות ביום 12. בבדיקות ראינו שהפרוגסטרון 0.5 והרירית מספיק טובה להחזרה והרופא ביקש ליטול חמישה ימים תמיכה כגיל העובר. הזקיקים כולם בא.ס. היו קטנים ללא אחד מוביל. שאלתי- 1. האם מתן פרוגסטרון מדמה ביוץ או שבאמת יש ביוץ (עם ביצית) ? לא עשיתי מעקב נוסף כי מיד לקחתי פרוגסטרון יום למחרת. 2. בסבב כזה , האם ייתכן היריון טבעי במקביל? (אנחנו ממש מעדיפים שלא כי מחזירים עובר שעבר pgd) שואלת ליתר ביטחון האם אנחנו מוגנים או שיכול להיות ביוץ למרות שלא היה זקיק מוביל וכולם היו קטנים ויום למחרת התחלתי תמיכת פרוגסטרון ? 3. הבנו שאסטרופם רק מעכב ביוץ ולא מונע אותו ולכן שואלים האם היה ביוץ אמיתי או רק מדומה? (הפרוגסטרון היה 0.5 כשהתחלתי ליטול אנדומטרין יום למחרת) וההיריון שלנו שבעזרת השם יהיה עם נתונים אלו הוא רק מההחזרת הקפוא ביום ראשון? תודה רבה לך :)

לקריאה נוספת והעמקה

1. מדמה ביוץ. 2. יתכן, אם היה ביוץ טבעי. 3. נראה שאצלך ביוץ מדומה, אבל מומלץ לא לקיים יחסים לא מוגנים, בסמוך לפני ואחרי החזרת עוברים מ PGD.

26/09/2020 | 14:22 | מאת: רומי

תודה רבה פרופסור זיידמן היקר. כמובן שמקיימים יחסים מוגנים אך ליתר ביטחון רוצים לוודא שהבנו נכון- האם ייתכן שלמרות שכל הזקיקים היו קטנים בא.ס האחרון אחד מהם גדל בחמישה ימים בהם אני נוטלת אנדומטרין והופרש החוצה או לאור הממצאים הללו נראה לך שלא תהיה ביצית שתופרש החודש ? יש דבר כזה בסבב כזה על בסיס אסטרופם ותמיכת פרוגסטרון? בוודאות ביום 14 הפרוגסטרון היה 0.5 ויום למחרת כבר נטלתי אנדומטרין.. מה דעתך, יכולים להיות רגועים שאין ביוץ טבעי החודש? רק רוצים לוודא למען הרוגע שלנו :)

הסבירות לביוץ נמוכה מאד במקרה זה.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית