פיריפורמיס ורצפת האגן

דיון מתוך פורום  פיזיותרפיה

04/01/2023 | 12:32 | מאת: מיפי

האם כאבים בעכוז, עם הקרנה לירך ושוק, ונימולים בכף הרגל, בהנחה שמקורם בפיריפורמיס ולא בגב התחתון או סיבות אחרות, יכולים להיתרם מטיפול אצל פיזיותרפיסטית אגן? האם יש קשר בין השניים?

04/01/2023 | 12:37 | מאת: מיפי

בעיקרון, זה הרקע לשאלה שלי: שנה אחרי שילדתי התחילו כאבים בעכוז בשני הצדדים, ואז בשמאל זה התייצב בעוד שברגל ימין התחילו כאבים מופשטים בשוק ובירך וגם נימולים בכף רגל. כל זה מאז רק הולך ומתגבר, בעוד שתרגילים פיזיותרפיים, אוסתאופטיה (3 מטפלים) ושיאצו - קידמו אותי מילימטרים בודדים. רובם חושבים שהבעיה היא בגב התחתון (יש לי שם פציעה מהעבר). אוסתאופט נוסף אמר שהסימפטומטיקה ככ חשודה ומוזרה, ושבדיקת גב ככ לא עקבית, שהוא מתקשה להסכים עם האחרים. על הגב בגדול אני לא מתלוננת. לעיתים בסוף היום הכאב נעלם. כעת התחלתי דיקור ועיסוי, נראה שהייתה תחושת הקלה למשך השבוע שלאחר הטיפולים, הקלה מקומית נקודתית לאורל מספר ימים. כן בעיסוי שמנו לב שעכוז ימין תפוס כמו אבן, שמאל מרגיש חמאתי מאוד בהשוואה. כן הייתה שגרת אימונים לאורך כל השנה האחרונה, אימוני כוח בשילוב משקולות של 2 קג. שינוי אורך חיים מהותי שקרה מאז הלידה הוא שבמקום חישון על הבטן עברתי לישון על הצג כדי להניק בלילה. ישנתי בעיקר על צד ימין עד שהכאבים הכריחו אותי לאזן שינה על הגב והצד השמאלי.

שלום מיפי מניסיון שלי כמטפלת ברצפת האגן, לעיתים כשטיפולים ממוקדים הקשורים לשריר- מתיחות, עיסוי, אינם מספיק יעילים בעבודה חיצונית, מה שיכול מאד לתרום להטבה הוא שילוב של עבודה ממוקדת מתוך הנרתיק- כלומר שחרור של השרירים האלו מבפנים, גם אם מדובר על פיריפורמיס, ניתן לעבוד עליו מתוך הנרתיק ובמקרים רבים אנחנו רואים הטבה לאחר טיפול כזה. לכן, מבחינתי התשובה לשאלתך היא לחלוטין כן.

היי מיפי, ראי תגובתי לשאלת ההמשך שלך בריאות שלמה עדי- פיזיותרפיסטית לשיקום רצפת האגן

מנהלי פורום פיזיותרפיה