שלום רב יעל ונעמה - אבקש דעתכן.

דיון מתוך פורום  פיזיותרפיה

26/09/2021 | 17:45 | מאת: איילי

אבקש את דעתכן, וברור לי שלא מדובר באבחנה רפואית אלא בפירוט בלבד על מגוון הסיבות האפשרויות לבעיה שלהן, ומניסיונכן בתחום: אני בן 64, ובשבועות האחרונים קורה שלאחר 5 שעות שינה אני חש בכאב עמום לאורך כל רגל ימין ובמיוחד בשוק, מה שמרגיש שכאילו העצם וגם העור כואבים. (לא מדובר בהתכווצות שרירים כמובן). רק לאחר שאני הולך מספר דקות אז הכאב נפסק. מה, מניסיונכן, עלולות להיות הסיבות לתופעה הזו? בתודה וברכה.

איילי שלום מאד קשה לאבחן את המקור לכאבים בלי לבדוק בצורה יסודית שזה כולל תשאול לגבי הכאב והאופי שלו ובדיקה קלינית, ואני חוששת שאין לי מספיק מידע על מנת לנסות ולהצביע עליו מבלי שזה יהיה ניחוש פרוע. המקור יכול להיות בין היתר מהגב או מהברך, יתכן וקשור למנח בו נמצא הגוף שלך. ולפעמים אנחנו עדים לכאבים שלא ניתן למצוא להם סיבה שמסבירה, ואז אנחנו מטפלים על פי הסימפטום. ממליצה בחום ללכת לבדיקה מסודרת כדי שאפשר יהיה לתת לך המלצות כיצד להקל על הכאב. בברכה, יעל

29/09/2021 | 18:51 | מאת: איילי

יעל, תודה רבה על המענה.

11/10/2021 | 15:46 | מאת: איילי

היום נבדקתי על ידי פיזיותרפיסט הסמוך לביתי, (חשוב לי שזה אפשרי קרוב אליי), שבדק אותי במשך שעה, גם באופן ידני וגם באמצעות מכשיר "אולטרא-סאונד" שבדק מיקום עצבי בחוליות הגב התחתון. להפתעתי והפתעתו, כל הניסיונות לעורר את הכאב שברגל באמצעות "מניפולציה" לא צלח, כך שלא ידוע בדיוק מה הגורם לכאב, אבל ברור שלא מדובר בחסימת דם, כי הרי במקרה שכזה הרגל הייתה כואבת דווקא בהליכה, ולא בשכיבה. נראה שמדובר בלחץ על העצב הראשי שמקורו בגב תחתון/אגן, וקיבלתי מספר תרגילים שעליי לעשות ביום ונקווה שיחול שיפור. תודה שוב פעם על המענה המפורט שלך לשאלתי הראשונה, מעריך את זה מאוד.

איילי שלום תודה על העדכון בתקווה לשיפור בעקבות טיפולים בברכה, יעל

מנהלי פורום פיזיותרפיה